۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۵۴
کد خبر: 81486782
T T
۰ نفر
فرماندار مشهد:اولويت بخش مركزي مشهد ساخت و سازهاي غيرمجاز و حاشيه هاي آن است

مشهد- ايرنا- فرماندار مشهد گفت: اولويت بخش مركزي مشهد مساله ساخت و سازهاي غيرمجاز و حاشيه هاي آن است كه بايد كنترل شود و بر آن نظارت صورت گيرد.

علي محمد گلستاني فرد روز شنبه در آئين قدرداني از بخشدار پيشين بخشداري شهرستان مشهد و معرفي بخشدار مركزي جديد اين شهرستان افزود:اين ساخت و سازها قبلا توسط افراد محروم و كم درآمد صورت مي گرفت اما اكنون ساخت و ساز همراه با تخلف ويلاها و باغ ويلاها در اين بخش نيز شروع شده است.

او افزود: اين ساخت و سازها حواشي زيادي در بخش مركزي شهرستان مشهد ايجاد كرده و چهره اين بخش را لكه دار نموده است لذا ظرف روزهاي آينده تيمهاي نظارتي فرمانداري براي نظارت بر ساخت و سازها و ساماندهي آنها فعالتر مي شود.

وي گفت:شوراهاي اسلامي روستاها و دهياران، خط مقدم اين كار هستند و بايد روي صدور پروانه ها و مسائل مالي در ساخت و سازها دقت و مراقبت اعمال شود و اجازه داده نشود كه كساني فرصت كنند به مجموعه ما انگ تخلف و سو استفاده مالي بزنند.

او افزود:بسياري از حاشيه نشينان مشهد به عشق امام رضا (ع) به مشهد آمده اند و اين بخش، بيشترين شهدا و ايثارگران را به نظام اسلامي تقديم كرده است اما از خدمات نظام كمترين برخورداريها را داشته است.

گلستاني فرد افزود:تا قبل از تصدي فرمانداري مشهد براي من قابل تصور نبود كه اطراف شهر مشهد اين همه مشكلات آن هم در ارائه خدمات ابتدايي نظير تامين آب شرب و راه داشته باشد.

وي گفت:خدمت در اين منطقه چند الزام دارد كه نخستين آن اين است كه خود را خدمتگزار مردم و جمع بدانيم و بر سر ارباب رجوع منتي نگذاريم و دوم آن كه در فعاليتها و خدمات خود، سرعت داشته باشيم و كار را به يكديگر ارجاع ندهيم و با توجه به كمبود نيرو در بخشداري مركزي مشهد همدلي و هماهنگي و انسجام در كار را رعايت كنيم.

او با تاكيد بر توجه بيشتر به آب شرب روستاها، مسائل خدماتي، جوانان و نيازهايشان افزود: البته بودجه سال آينده انقباضي تر از امسال است اما با مديريت درست از همين بودجه هاي كم مي توان استفاده مطلوبتر كرد.

فرماندار مشهد با اشاره به نزديكي سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت:اثبات توانمندي و كارايي نظام و حكومت اسلامي از بركات انقلاب اسلامي ايران بود.

گلستاني فرد افزود:نظام اسلامي ايران مي تواند و بايد الگويي براي دنيا و تمام جوامع باشد و از همين روست كه امروز، گفتمان غالب دنيا گفتمان انقلاب اسلامي ايران است.

وي گفت:در همين راستا دشمن تلاش مي كند عوامل موفقيت ما را از بين ببرد لذا جنگ نرم و هجوم به ارزشهاي اسلامي و ايراني و انقلابي را در دستور كار خود قرار داده است و تلاش براي فاسد كردن مديران از جمله اين اقدامات است و براي نيل به اين مقصود دامها پهن شده و زمينه ها ايجاد گرديده است.

در اين آئين با قدرداني از خدمات 'محمد سامقاني' بخشدار پيشين شهرستان مشهد 'حسن خواجه' به عنوان بخشدار جديد اين شهرستان معرفي شد.

شهرستان مشهد از سه بخش 'مركزي، رضويه و احمد آباد' تشكيل شده است. در بخش مركزي شهرستان مشهد، شش دهستان 'تبادكان، درزآب، توس، كارده، كنويست و ميان ولايت' و 263 روستا وجود دارد كه از اين تعداد روستا 165 روستا داراي دهيار هستند.

1922/522

سرخط اخبار استان‌ها