۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۴۲
کد خبر: 81488483
T T
۰ نفر
جشنواره دانش آموزي هنرهاي آوايي و نمايشي فجر در نهاوند آغاز شد

نهاوند- ايرنا - جشنواره دانش آموزي هنرهاي آوايي و نمايشي فجر در نخستين روز از ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي با حضور گروه هاي سرود و تئاتر مدارس نهاوند در كانون شهيد باهنر اين شهرستان آغاز شد.

'جمشيد ذكايي' روز يكشنبه در حاشيه آيين افتتاح اين جشنواره به خبرنگار ايرنا گفت:جشنواره هنرهاي نمايشي امسال با حضور 90 گروه سرود و تئاتر دانش آموزي در مقاطع مختلف تحصيلي برگزار مي شود كه در طي 10 روز آثار خود را به اجرا مي گذارند .

وي افزود: در دوره ابتداييف گروه هاي اول تا سوم هر كدام از مسابقات، مشخص مي شوند و مورد تشويق قرار مي گيرند و در دوره هاي متوسطه اول و دوم نيز پس از داوري كارها ، گروه هاي برتر به مرحله استاني راه پيدا كرده و در ارديبهشت ماه سال آينده در سطح استان به رقابت با ساير گروه ها مي پردازند و در صورت انتخاب به مرحله كشوري راه پيدا مي كنند .

ذكايي افزود:موضوع گروه هاي تئاتر آزاد است و عمده گروه هاي سرود نيز با محوريت انقلاب اسلامي و دهه فجر به اجراي كارهاي هنري خود مي پردازند .

مسابقات فرهنگي و هنري همه ساله در سطح مدارس در 16 رشته هنري و 9 رشته معارف اسلامي برگزار مي شود و دانش آموزان در چهار مرحله آموزشگاه ،منطقه ، استان و كشور با يكديگر به رقابلت مي پردازند .

در مسابقات سال گذشته دانش آموزان نهاوند، 29 رتبه اول تا سوم استاني مسابقات را بدست آورده و سه نفر نيز در سطح كشور موفق به كسب رتبه اول تا چهارم گرديده اند .

اين مسابقات طي چند سال اخير بها موضوعات متناسب با پرسش مهر رياست جمهوري برگزار شده كه امسال پرسش مهر رييس جمهوري در ارتباط با وضعيت كم آبي اعلام شد كه تاكنون استقبال خوبي از آن به عمل آمده و دانش آموزان و خانواده ها به ارايه نقطه نظرات خود در ارتباط با كم آبي و راهكارهاي صرفه جويي در مصرف آب پرداخته اند.

حدود 24 هزار نفر دانش آموز در دوره هاي مختلف تحصيلي در شهرستان نهاوند مشغول به تحصيل مي باشند.

اين شهرستان با جمعيت بيش از 190 هزار نفر در 105 كيلومتري جنوب همدان واقع شده است .

576/7526

سرخط اخبار استان‌ها