۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹
کد خبر: 81522027
T T
۰ نفر
استاندار قزوين:فضاي مجازي رقيب كتاب و در مقابل آن نيست

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين با اشاره به گسترش فزاينده استفاده شهروندان از فضاي مجازي، اين موضوع را دليلي براي كمرنگ شدن توجه به كتاب و مطالعه ندانست و گفت: اين فضا رقيب كتاب و در مقابل آن نيست.

مرتضي روزبه پنجشنبه شب در حاشيه بازديد از نمايشگاه كتاب در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: فضاي مجازي نه تنها نقش كتاب و مطالعه را كم رنگ نمي كند بلكه مي تواند به ارتقاي آن كمك كرده و به رشد اين حوزه سرعت ببخشد.

وي با بيان اينكه در گذشته سالها طول مي كشيد تا كتاب منتشر شده در يك شهر در اختيار علاقه مندان در شهر يا كشور ديگر قرار بگيرد، اضافه كرد: اما امروز با پيشرفت فناوري و با كمك فضاي مجازي يك كتاب در كوتاه ترين زمان پس از نشر و با كم ترين هزينه ممكن براي مخاطبان در يك گستره جغرافيايي وسيع قابل دسترس است.

استاندار قزوين با تاكيد بر اينكه بايد از فضاي مجازي در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه و تبليغ كتاب هاي سودمند و مفيد استفاده كنيم، افزود: اينكه دليل مطالعه كم در جامعه خود را افزايش فضاي مجازي و گسترش آن بدانيم، فرضيه اي اشتباه است.

وي تصريح كرد: كتاب همواره مخاطبان و علاقه مندان خاص خود را دارد و فضاي مجازي نمي تواند در اين رابطه تزلزل ايجاد كند.

روزبه، كتاب را موجب اعتلاي آگاهي، بينش و معرفت افراد جامعه دانست و با بيان اينكه غفلت از آن جهل و گمراهي و گسترش خرافات را در پي دارد، خاطرنشان كرد: هيچ چيز نمي تواند جاي كتاب را پر كرده و بگيرد.

نماينده عالي دولت در استان قزوين در ادامه با اظهار اينكه وضعيت مطالعه عمومي در جامعه ما مناسب نيست و هنوز تا دستيابي به شرايط ايده آل در اين بخش فاصله زيادي داريم، افزود: بايد علت مساله را با تحليل ها و ارزيابي هاي دقيق مشخص كرده و براي حل آن چاره انديشي كنيم.

وي در ادامه با اشاره به برپايي دهمين دوره نمايشگاه بزرگ كتاب قزوين، اظهار اميدواري كرد چنين نمايشگاه هايي بتوانند در رشد و ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني موثر واقع شوند.

روزبه، اين نمايشگاه را فرصتي براي ارزيابي و بررسي وضعيت نشر كتاب و مولفان و نويسندگان و محققان قزوين دانست و در پايان گفت: بايد جايگاه خود در بخش كتاب و مطالعه بدانيم و بر اساس آمار بدست آمده به برنامه ريزي براي تقويت اين حوزه بپردازيم.

3013

سرخط اخبار استان‌ها