۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81527114
T T
۰ نفر
بيستمين كنفرانس ملي سالانه انجمن كامپيوتر ايران در مشهد آغاز به كار كرد

مشهد- ايرنا- بيستمين كنفرانس ملي سالانه انجمن كامپيوتر ايران روز سه شنبه در دانشكده مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد آغاز به كار كرد.

دبير كميته علمي اين كنفرانس در آئين آغاز به كار اين كنفرانس گفت: 567 مقاله به زبان فارسي به اين همايش ارسال شد كه از اين تعداد 131 مقاله به شكل سخنراني و47 مقاله به صورت پوستر ارائه مي شود.

محمد حسين يغمايي مقدم افزود: اين كنفرانس، هشت محور دارد كه بيشترين نشستهاي آن در محور هوش مصنوعي و پردازشهاي هوشمند با 12 نشست و 79 مقاله برگزار مي شود.

يغمايي گفت: كنفرانس ملي سالانه انجمن كامپيوتر ايران، ميزبان چند سخنران كليدي است كه از آن جمله مي توان به دكتر شاهرخ ولايي از تورنتوي كانادا و پروفسور مجيد فتحي از سيگن آلمان اشاره كرد.

او افزود: همچنين پروفسور محمد باقر منهاج از دانشگاه اميركبير و دكتر امير حسين جهانگير از دانشگاه صنعتي شريف از ديگر سخنرانان كيلدي اين همايش هستند ضمن آن كه دكتر ابراهيم باقري از كانادا و دكتر حميد رضا مطهري نژاد از آمريكا سخنرانان آن لاين اين كنفرانس خواهد بود.

يغمايي گفت: در اين كنفرانس دو ميزگرد تخصصي نيز برگزار مي شود كه عنوان يكي از آنها بررسي كسب و كار فناوري اطلاعات و ارتباطات در دانشگاهها و عنوان ديگري هوشمندسازي و اتوماسيون شبكه هاي برق و وضعيت آن در ايران است.

دبير بيستمين كنفرانس ملي سالانه انجمن كاممپيوتر ايران نيز در اين كنفرانس گفت: كنفرانسهاي سالانه انجمن كامپيوتر ايران با تمركز بر زمينه هاي تخصصي در حوزه مهندسي كامپيوتر و دانشهاي پيراموني آن در پي حل چالشهاي علمي و فني و ارائه راهكارهاي مبتني بر علم و دانش براي دستيابي به پيشرفت و توسعه مبتني بر علم و فناوري است.

دكتر محمود نقيب زاده افزود: مهندسي نرم‌افزار، الگوريتم‌ها و نظريه محاسبات، هوش مصنوعي و پردازش‌هاي هوشمند، شبكه‌هاي كامپيوتري و سيستم‌هاي انتقال داده، سيستم‌هاي عامل، پردازش موازي و سيستم‌هاي توزيع شده ، امنيت اطلاعات،سيستم‌هاي ديجيتال و معماري كامپيوتر و فناوري اطلاعات از محورهاي اين همايش هستند.

بيستمين كنفرانس ملي سالانه انجمن كامپيوتر ايران 12 تا 14 اسفند 1393 به مدت سه روز در دانشكده مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد برگزار مي شود.

اين كنفرانس مهمترين كنفرانس ملي رشته مهندسي كامپيوتر است كه براي دومين مرتبه، گروه مهندسي كامپيوتر دانشگاه فردوسي مشهد ميزباني آن را برعهده گرفته است.

1922/1211
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد