۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۵۷
کد خبر: 81530394
T T
۰ نفر
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه: بي طرفي به معني بازي در جبهه دشمن است

اصفهان – ايرنا - جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر نقش روحانيت در دفاع از دين و آرمانهاي نظام اسلامي گفت: ادعاي بي طرفي در امور در زمان حاضر بازي كردن در زمين و جبهه دشمن است و همان طرحي است كه دشمنان دنبال مي كنند.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام عبدالله حاجي‌صادقي روز پنجشنبه در جمع روحانيون و نمايندگان ولي فقيه در يگانهاي مسلح اصفهان، اظهار كرد: امروز قابل قبول نيست كه قشر روحانيت خود را محدود به فضاي حوزوي كند و فرياد بزند كاري به سياست و حاكميت ندارد.

وي تصريح كرد: براي حركت در مسير حق و ولايت همواره بايد آگاه بود زيرا غفلت بزرگترين عامل براي انحراف از اين مسير است.

وي اظهار كرد: روحانيت به عنوان مبلغان مكتب اهل البيت (ع) همواره تلاش كرده است تا دستورات خدا در زندگي انسان حاكم شود.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران تبيين دين، عملياتي كردن دين و دفع تهاجمات را سه رسالت مبلغان دين بيان و اضافه كرد: هدف از حاكميت ديني اجرايي و عملياتي شدن دستورات خدا در جامعه است.

وي ادامه داد: دشمنان مسير الهي، همواره براي مقابله با اسلام برنامه هاي مختلف را تدارك ديده اند كه يكي از آنها فتنه گري بوده است.

حجت الاسلام حاج صادقي به توطئه هاي دشمن در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: طراحي فتنه از جمله برنامه هاي دشمن براي مقابله با انقلاب اسلامي بود و رهبر انقلاب از فتنه هاي بزرگتر در آينده خبر دادند.

وي يكي از ويژگي هاي فتنه را غبار آلود كردن فضا خواند و افزود: در اين فضا بايد با بصيرت و آگاهي مردم را هدايت كرد.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: براي آگاه سازي ديگران بايد درك عميق، جامع و كامل از دين داشت تا بتوان راه را براي آنها روشن كرد.

وي با تاكيد بر حفظ استقلال روحانيت گفت: ادعاي بي‌طرفي و نداشتن موضع صريح براي روحانيت مزيت نيست و يك مسير انحرافي است و برخي در صدر اسلام به بهانه بي طرفي، از حمايت ولي خدا شانه خالي كردند.

حجت الاسلام حاج صادقي تصريح كرد: مطرح كردن روحاني حكومتي و غير حكومتي در دوره فعلي كار اشتباهي است زيرا هدف اين حكومت حاكميت دين است و روحانيت مبلغ دين مي باشد.

وي با اشاره به برخي مشكلات اقتصادي جامعه افزود: اهتمام نداشتن به مسائل اقتصاد اسلامي و دوري از مسير اسلام، مشكلات امروز را براي جامعه ما رقم زده است

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: امروز عده‌اي در صددند تقابل‌هاي دروغين را در جامعه القا كنند و موضوعاتي مانند تعقل يا تعبد، خدا يا مردم، علم يا ايمان و اخيراً اصول يا منافع همگي جزء تقابل‌هاي دروغين هستند زيرا هر كجا موفقيتي براي نظام حاصل، يا منافع ملي ما حفظ شده در پرتو عمل به دين بوده است.

حاجي‌صادقي خودسازي را از ديگر لوازم بصيرت بخشي خواند و ادامه داد: چشم دوختن به دنيا، مادي گرايي و امثال آن از مهمترين عوامل سد راه روحانيت است.

وي با اشاره به موفقيت هاي اسلام ناب محمدي گفت: دشمن براي مقابله با اين تفكر، اسلام سكولار، اسلام تكفيري و اسلام شيعه افراطي را طراحي كرده و از آن حمايت مي كند.

همايش روحانيون فعال در نيروهاي مسلح با سخنراني حجت الاسلام احمد سالك نماينده مردم اصفهان و رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، حجت الاسلام عبدالله حاج صادقي جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان و با حضور روحانيون سازمان تبليغات اسلامي، روحانيون شاغل در نيروهاي مسلح، اوقاف و امور خيريه و دفتر تبليغات اسلامي برگزار شد.

/7134/پ/ 6508

سرخط اخبار استان‌ها