۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۲۱:۵۳
کد خبر: 81539281
T T
۰ نفر
نخستین مركز تخصصی رشد فناوری سلامت كشور در گلستان افتتاح شد

گرگان - ایرنا - نخستین مركز تخصصی رشد فناوری سلامت كشور، عصر پنجشنبه با حضور معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در گرگان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، این مركز در بخش‎ های دارو، واكسن، تجهیزات آزمایشگاهی، بیوتكنولوژی، گیاهان دارویی و طب سنتی در استان فعال شده و تاكنون هشت متخصص در مركز رشد فناوری سلامت گلستان پذیرش شده اند.

برای افتتاح مركز رشد فناوری سلامت در گلستان بالغ بر 600 میلیون ریال اعتبار هزینه شده كه با اخذ موافقت اصولی میزان اعتبار این پروژه افزایش پیدا خواهد كرد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رییس‎ جمهوری در این مراسم گفت: صندوق نوآوری و شكوفایی با هدف حمایت بخش غیردولتی تأسیس شده و تسهیلات پرداختی باید به صندوق نوآوری و شكوفایی بازگردد.

علی وطنی افزود: این صندوق به دنبال تضمین بازگشت سرمایه است و هدف از تأسیس شركت‎ های دانش‎ بنیان بحث ایده تا ثروت است.

وی با بیان عدم موفقیت مراكز تحقیقاتی و علل این مسئله اظهار كرد: از علل اصلی این بود كه تنها از بخش عرضه حمایت شد و برای تقاضا برنامه ‎ای وجود نداشت.

وی ادامه داد: شركت ‎های دانش‎ بنیان باید ابتدا در سازمان ثبت شركت ‎ها اقدام به ثبت شركت كرده و سپس برای دانش ‎بنیان شدن تشخیص صلاحیت شوند.

به گفته وطنی سال گذشته 70 شركت دانش‎ بنیان در كشور فعالیت داشت، اما اكنون یك‎ هزار و 336 شركت دانش ‎بنیان ثبت شده در كشور وجود دارد و 20 هزار میلیارد ریال به آن ها اعتبار داده شده كه این اعتبارات بیشتر از بانك ‎های دولتی است.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: احیای صندوق توسعه فناوری در گلستان یك ضرورت است و باید در اسرع وقت نسبت به احیای این صندوق اقدام شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز نسبت به تزریق مالی اهتمام خواهد كرد تا شركت‎ های دانش ‎بنیان دغدغه مالی و تسهیلاتی نداشته باشند.

وطنی افتتاح نخستین مركز رشد فناوری سلامت در گلستان را به فال نیك گرفت و افزود: همه استان ‎ها باید نسبت به این امر اهتمام و جوانان را تشویق كنند كه در این حوزه وارد شوند، دولت و مجلس نیز برای رفع موانع مالی شركت‎ های دانش‎ بنیان تلاش خواهند كرد.

در مراسم افتتاح مركز تخصصی رشد فناوری سلامت، مسئولان و مقامات ارشد دانشگاه علوم پزشكی گلستان نیز حضور داشتند.

3014/6159

سرخط اخبار استان‌ها