آموزش 1000 محیط بان برای حفظ محیط زیست،استفاده از سلاح و برخورد با متخلفان

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون هزار محیط بان دوره های آموزش تخصصی برای حفظ محیط زیست گیاهی و جانوری و برخورد با متخلفان را گذرانده اند.

سید محمد مجابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این دوره های آموزشی با همكاری ناجا و دانشگاه محیط زیست برگزار می شود.

وی با بیان اینكه این دوره های آموزشی ادامه دارد اظهار كرد: این دوره ها با هدف ارتقای محیط بانان در نحوه استفاده از سلاح و چگونگی برخورد با متخلفان برگزار می شود.

مجابی با بیان اینكه همكاری خوبی بین نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد ابراز امیدواری كرد كه این همكاری جدی تر، موثرتر و دقیق تر در راستای حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست كشور، پیگیری شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست افزود: با توجه به اهمیت موضوع آموزش محیط بانان شیوه نامه جذب محیط بانان نیز نهایی و مقرر شد دانشگاه محیط زیست برای ارتقای انگیزه محیط بانان و پربارتر شدن دوره های آموزشی راهكارهایی ارایه دهد.

وی گفت: تعدادی از محیط بانان برای اینكه دوره های آموزشی را نگذرانده بودند در حین گشت زنی در مناطق حفاظت شده و برخورد با متخلفان در نحوه استفاده از سلاح دچار مشكلاتی شدند از این رو سازمان محیط زیست برگزاری دوره های آموزشی محیط بانان را در اولویت كارهای خود قرار داد و با جدیت نیز آن را دنبال كرد.

پیشتر سعید نمكی مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست به ایرنا گفته بود: اكنون حدود دو هزار و 700 محیط بان در كشور مشغول به كار هستند كه تعداد آنها نسبت به وسعت مناطق حفاظت شده بسیار كم است، بر این اساس هر محیط بان 10 هزار هكتار را پوشش می دهد در حالی كه بر اساس استاندارد، هر محیط بان باید 3 هزار هكتار را تحت پوشش قرار دهد.

وی گفت: اكنون 10 درصد از مساحت كشور جزو مناطق حفاظت شده در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست است كه افزایش آن به میزان 17 درصد جزو برنامه های سازمان است، این در حالی است كه سازمان برای حفاظت از همان 10 درصد نیز مشكل دارد زیرا هم تجهیزات فرسوده و هم تعداد محیط بانان نسبت به وسعت مناطق بسیار كم است.

علمی ( 4 ) **9014**1599
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه