۹ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۵۰
کد خبر: 81553704
T T
۰ نفر

ورزش گیلان در سالی كه گذشت /قسمت سوم

۹ فروردین ۱۳۹۴، ۸:۵۰
کد خبر: 81553704
ورزش گیلان در سالی كه گذشت /قسمت سوم

رشت - ایرنا - موفقیت ورزشكاران گیلانی در رقابت های آسیایی، پارا آسیایی و ساحلی، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری جانبازان ، رقابت های مینی بسكتبال پسران و مسابقات كاراته قهرمانی كشور از مهمترین رویدادهای ورزشی فصل پاییز برای ورزش گیلان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رویدادهای فصل پاییز تحت پوشش مسابقات پاراآسیایی و مسابقات ورزش های ساحلی آسیا قرار داشت اما با این همه، مسابقات مختلف داخلی نیز برگزار شد كه روزشمار آن به ترتیب می آید.

* مهر ماه

- رقابت های دوچرخه سواری قهرمانی جانبازان و معلولان كشور گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور 28 دوچرخه سوار در مواد یك كیلومتر ، 11 كیلومتر تایم تیلر انفرادی و 51 كیلومتر استقامت برگزار شد.

در پایان این مسابقات در رشته 51 كیلومتر استقامت ، در گروه c1 تا c3 پزشكی، بهرام سلیمانی از استان فارس ، در گروه c4 تا c5 پزشكی، بهمن گلبارنژاد از استان فارس اول شدند .

- توما ایروكاوا مربی اهل ژاپن و مربی تیم ملی بیس بال ایران برای استعدادیابی و آموزش ورزشكاران گیلانی وارد رشت شد.

بر این اساس، ورزشكاران بیس بالیست گیلانی در رده های سنی نوجوانان و بزرگسالان در رشت زیر نظر این مربی ژاپنی به مدت یك هفته تمرین كردند.

- مسابقات پنجگانه دریایی قهرمانی نیروهای مسلح كشور و انتخابی تیم ملی ، با معرفی تیم ها و نفرات برتر در رشت پایان یافت .

در این دوره از رقابت ها، 50 ورزشكار در قالب هفت تیم به مدت یك هفته در منطقه زیباكنار رشت با هم به رقابت پرداختند كه در پایان این مسابقات كه در رشته های شنای نجات غریق، شنای كاربردی، میدان موانع، آبی خاكی و ملوانی برگزار شد؛ تیم منطقه یكم نیروی دریایی ارتش بندرعباس عنوان قهرمان را كسب كرد ، مركز عالی تربیت جهادی ، تكاوری و تفنگداری سیدالشهدای سپاه زیباكنار دوم شد و منطقه یكم نیروی دریایی سپاه بندرعباس عنوان سوم را كسب كرد.

در قسمت انفرادی نیز مهدی باقری از تیم منطقه یكم نیروی دریایی ارتش بندرعباس به مقام قهرمانی رسید و محمد حسین فقیر از مركز عالی تربیت جهادی ، تكاوری و تفنگداری سیدالشهدای سپاه زیباكنار دوم شد، سلمان فتحی نیا از مركز آموزش و تخصص های دریایی ارتش رشت و حسین سحاب نژاد از مركز عالی تربیت جهادی ، تكاوری و تفنگداری سیدالشهدای سپاه زیباكنار عنوان سوم مشترك را كسب كردند.

- چهارمین مرحله رقابت های دارت قهرمانی كشور و انتخابی تیم ملی با حضور 124 ورزشكار از استان های مختلف كشور در دو بخش بانوان و آقایان در رشت برگزار شد.

در پایان این مسابقات یك روزه كه در سالن های ورزشی بدمینتون و گاز رشت برگزار شد ، در بخش بانوان كه 48 ورزشكار با هم به رقابت پرداختند ، مدینه ملك حسینی از گلستان اول شد ، نرگس حیدری از البرز در مكان دوم قرار گرفت و خدیجه حاجی پور از استان گیلان عنوان سوم را به خود اختصاص داد .

در پایان رقابت های بخش آقایان كه 76 ورزشكار با هم به رقابت پرداختند ، مسعود سلیمی از تهران به مقام قهرمانی رسید ، محمدمهدی دهقان از خراسان رضوی و مهدی هوشمندان از البرز نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم را كسب كردند.

- رییس فدراسیون تكواندو گفت : به گفته كارشناسان، رشته تكواندو بین همه رشته هایی كه به هفدهمین دوره بازی های آسیایی اینچوان كره جنوبی اعزام شدند ، موفق ترین بود .

سیدمحمد پولادگر در نشست سالانه روسای هیات های تكوندو سراسر كشور در رشت افزود: تیم ملی تكواندو ایران با كسب چهار مدال طلا ، یك نقره و دو برنز موفق ترین فدراسیون لقب گرفت .

وی اظهار كرد : این موفقیت در حالی صورت گرفته كه یك ورزشكار ما نیز به ناحق نتوانست با حریفانش به رقابت بپردازد و اگر این ورزشكار نیز مبارزه می كرد، شاید موفق به كسب مدال می شد .

پولادگر اضافه كرد : در گذشته اركان تیم ملی ما از یك و یا در نهایت از دو استان بود اما خوشبختانه امروز با تلاش هیات های استانی ، در تیم ملی از شش استان نماینده داریم.

- سمینار سالانه روسای هیات های تكواندو سراسر كشور با حضور رییس فدراسیون و روسای هیات های تكواندو استان های مختلف كشور به مدت دو روز در رشت برگزار شد .

- رقابت های مینی بسكتبال قهرمانی پسران كشور با برتری تیم گیلان در رشت پایان یافت .

در جریان این رقابت ها ، تیم مینی بسكتبال پسران گیلان با اقتدار عنوان قهرمانی كشور را برای اولین بار كسب كرد، تیم تهران در مكان دوم قرار گرفت و تیم هرمزگان نیز عنوان سوم كشور را كسب كرد .

- ورزشكاران گیلانی در قالب تیم های ملی و در رشته های مختلف در جریان مسابقات آسیایی كه در اینچوان كره جنوبی برگزار شد ، موفق به كسب یك مدال طلا، پنج مدال نقره و سه مدال برنز شدند.

از این تعداد مدال های كسب شده توسط ورزشكاران گیلانی ، یك مدال به صورت انفرادی و هشت مدال نیز به صورت تیمی توسط ورزشكاران گیلانی كسب شد .

بر این اساس ، سعید حسنی پور كاراته كار گیلانی نشان طلای رقابت های اینچوان را در وزن خود كسب كرد و تنها ورزشكار گیلانی است كه موفق به كسب مدال طلا شد ، فرهاد رحیمی از گیلان به همراه تیم ملی كبدی ایران ، اصغر كاردوست به همراه تیم ملی بسكتبال ایران ، محمد رهبری به همراه تیم ملی چهار نفره شمشیربازی اسلحه سابر ایران نشان نقره را برگردن آویختند .

در رشته قایقرانی نیز سعید فضل اولی و علی آقامیرزایی در كایاك دو نفره نشان نقره ، حمیرا برزگر و نازنین ملائی در روئینگ چهار نفره و امیر رهنمای رونقی در روئینگ دونفره مدال برنز كسب كردند.

- محمود گلزاری معاون وزیر ورزش در اولین جلسه ساماندهی امور جوانان استان گیلان كه در سالن اجتماعات استانداری گیلان در رشت برگزار شد، گفت : در ایران حدود 24 میلیون جوان در رده سنی 15 تا 29 سال داریم.

وی ادامه داد: این رده سنی در ایران را قشر نوجوان و جوان تشكیل می دهد و باید از انگیزه ، استعداد و قدرت این قشر نهایت استفاده را ببریم.

وی زمینه سازی برای افزایش ازدواج و كاهش طلاق، بالابردن میزان مشاركت قشر جوان در امور مختلف و توجه به اوقات فراغت نسل جوان را امری مهم دانست و خواستار همكاری تمامی دستگاه ها و نهادها برای برنامه ریزی در این خصوص شد.

* آبان *

- آخرین مرحله تمرینات آماده سازی تیم ملی كاراته ایران برای حضور در رقابت های جهانی آلمان در رشت برگزار شد .

در این اردو امیر مهدی زاده، سعید احمدی ، بهمن عسگری ، ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج زاده ، ابراهیم حسن بیگی ، ایمان سنچولی و سامان حیدری حضور داشتند .

تیم ملی كاراته ایران با سرمربیگری مسعود رهنما مدیركل اداره ورزش و جوانان گیلان عنوان قهرمانی مسابقات جهانی كاراته را كسب كرد .

- ورزشكاران گیلانی حاضر در دومین دوره رقابت های پارا آسیایی اینچئون كره جنوبی موفق به كسب چهار مدال طلا و دو مدال نقره شدند .

در مسابقات پارا آسیایی 2014 ، رسول آتش افروز و صادق حسنی نشان طلای فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان، میثم علیپور مدال طلای والیبال نشسته ، مرتضی رمضانی مدال طلای فوتبال پنج نفره ، مهری فلاحی نشان نقره والیبال نشسته و سامان رضی مدال نقره وزنه برداری را كسب كردند .

همچنین رضا آذرشب عنوان چهارم شنای جانبازان و معلولان، حسین مختاری و جواد دلاكه عنوان چهارمی رقابت های دو و میدانی دومین دوره رقابت های آسیایی اینچئون كره جنوبی را كسب كردند.

جهانگیر فدایی سرپرست گیلانی تیم ملی فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان و محمدرضا شاددل مربی گیلانی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان و كم بینایان ایران نیز در رقابت های پاراآسیایی حضور داشتند.

* آذر

- رقابت های كاراته قهرمانی سبك گوجوریو واتانابه با حضور 450 كاراته كار از استان های گیلان، مازندران، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی، زنجان و فارس در رشت برگزار شد .

در پایان این مسابقات ، تیم كاراته سبك گوجوریو واتانابه گیلان (الف) با مربیگری غلامحسین زرح با كسب هشت مدال طلا ، چهار مدال نقره و شش مدال برنز قهرمان كشور شد، تیم كاراته گیلان (ب) با مربیگری رضا فتحتویی با كسب شش مدال طلا ، پنج مدال نقره و سه مدال برنز دوم شد و تیم گیلان(ج) با مربیگری مصطفی باقری با كسب پنج مدال طلا ، 10 مدال نقره و سه مدال برنز در مكان سوم قرار گرفت و جام اخلاق به تیم خوزستان اهداء شد .

- ورزشكاران گیلانی در رقابت های ورزش های ساحلی آسیا نیز كه در تایلند برگزار شد ، خوش درخشیدند و در دو رشته مقام های ارشمندی را برای گیلان و ایران به ارمغان آوردند .

بر این اساس ، محمد تطهیری مقدم سرمربی تیم ملی فوتوالی و مجید سلیمانی بازیكن تیم ملی فوتوالی عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره رقابت های ساحلی آسیا را كسب كردند ، پیام شرعلی مربی تیم ملی سپك تاكرا ، حسن علیزاده و امیر خانی بازیكنان تیم ملی سپك تاكرا عنوان سومی و مدال برنز رقابت های ساحلی آسیا را كسب كردند .

- مرحله دوم دور برگشت از مسابقات كاراته قهرمانی لیگ های جوانه ها و آینده سازان باشگاه های كشور با معرفی تیم های برتر در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت پایان یافت .

در این مرحله ، كاراته كاران رده های سنی نونهالان ، نوجوانان و جوانان از استان های مختلف كشور حضور داشتند كه در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این مرحله و در بخش كاتای نونهالان كه 16 تیم حضور داشتند، تیم های كاراته چای رفاه گیلان و شهید زین الدین قم برابر رقبای خود به برتری دست یافتند.

همچنین در بخش كاتای نوجوانان ( لیگ جوانه ها) كه 16 تیم حضور داشتند، تیم های امید ارژن شیراز و پاس قوامین و حریفان خود را مغلوب كردند و در بخش كومیته این رده سنی كه 16 تیم با هم به رقابت پرداختند در مهمترین دیدارها ، تیم های كاراته مجتمع دخانیات گیلان ، پاس قوامین ، آكامی كاراته كمربند سیاه ، انرژی صنعت خاورمیانه ، آذرخودرو نوین قم ، نصتیا و برج سازان الوند ارومیه حریفان خود را شكست دادند .

در لیگ جوانان ( آینده سازان) كه 12 تیم از استان های مختلف كشور حضور داشتند ، تیم های مجتمع دخانیات گیلان ، هیات كاراته قزوین ، هیات كاراته شهریار ، هیات كاراته البرز ، شهرداری اراك ، فولاد نصر آذربایجان شرقی و باشگاه مقاومت برابر حریفان خود به برتری دست یافتند .

- به مناسبت گرامیداشت شهدای ورزشكار ، یكدوره مسابقه چهار جانبه والیبال از سوی هیات والیبال شهرستان رودبار برگزار شد .

در این دوره از رقابت ها ، تیم های والیبال منتخب كارگران قزوین ، فولاد رشت ، بانك ملت تهران و منتخب شهرستان رودبار حضور داشتند.

در پایان این دوره از رقابت ها كه در سالن ورزشی تختی شهرستان رودبار برگزار شد ، تیم والیبال فولاد رشت با غلبه برابر رقبای خود عنوان قهرمانی این مسابقات را كسب كرد ، تیم منتخب رودبار عنوان دوم این مسابقات را به خود اختصاص داد و تیم والیبال كارگران قزوین مقام سوم مسابقات والیبال چهارجانبه شهدای ورزشكار گیلان را كسب كرد .

برگزاری رقابت های تكواندو نونهالان ، كشتی نوجوانان ، كاراته نونهالان ، كونگ فو ، ژیمناستیك و شنای قهرمانی كشور آغاز لیگ تیراندازی و شطرنج و همچنین ادامه لیگ های فوتبال گیلان از دیگر فعالیت های مهم ورزشی پاییز در استان گیلان بود .ك/4

7285/ 6158

سرخط اخبار استان‌ها