۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۵۱
کد خبر: 81556345
T T
۰ نفر
صدرنشینی تیم فوتبال المپیك كشور واگذار شد

تهران - ایرنا - تیم فوتبال المپیك ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت های انتخابی المپیك 2016 برزیل مغلوب عربستان سعودی شد تا صدرنشینی و صعود بدون مشكل را به این تیم تقدیم كند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال امید ایران عصر امروز (سه شنبه) در چهارمین و آخرین مسابقه خود در رقابت های انتخابی المپیك 2016 ریو در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی تهران به مصاف عربستان رفت و دو بر یك مغلوب این تیم شد تا صعود خود به مرحله بعدی را به اما و اگر كشاندند.

برای تیم عربستان در این دیدار عبدالفتاح هافبك هجومی این تیم در دقیقه 69 و القندی در دقیقه 80 گلزنی كردند و صعود تیمشان به مرحله بعدی این رقابت ها را رقم زدند.

گل تیم ایران را الیامی مدافع عربستان در دقیقه 84 به اشتباه درون دروازه خودی جای داد.

بدین ترتیب تیم فوتبال المپیك عربستان با این پیروزی 10 امتیازی شد و به طور مستقیم به مرحله بعدی رقابت های انتخابی المپیك كه دی ماه در قطر برگزار می شود، راه پیدا كرد.

بازیكنان تیم ایران كه برای صعود از این گروه تنها به یك امتیاز این بازی احتیاج داشتند در نیمه نخست زیاد خود را به آب و آتش نزدند.

یاران علیرضا جهانبخش كه امروز كاپیتانی تیم فوتبال المپیك را برعهده دارد در این نیمه با به حركت درآوردن توپ بر روی زمین و استفاده از فضای پشت دفاع تیم عربستان به دروازه این تیم نزدیك شدند اما در گلزنی موفق نبودند.

مهم ترین اتفاق این دیدار در نیمه نخست در دقیقه سوم رقم خورد و ضربه سردار آزمون در این دقیقه به دیرك افقی دروازه رقیب برخورد كرد و به بیرون رفت.

بازیكنان عربستان نیز در دقیقه 32 در محوطه جریمه ایران صاحب موقعیت گلزنی شدند اما نتوانستند به گل برسند.

در دقایق نخست نیمه دوم یاران علیرضا جهانبخش توپ و میدان را در اختیار داشتند اما كماكان در زدن ضربه های آخر بی دقت بودند و نتوانستند به گل برسند.

در ادامه سرمربی تیم عربستان دست به تعویض زد و با این تغییرات توپ و میدان را در اختیار گرفت. در ادامه شاگردان خاكپور كه در جریان این رقابت ها گلی را دریافت نكرده بودند در دقیقه 69 دروازه شان باز شد در این دقیقه بازیكنان عربستان پشت محوطه جریمه ایران صاحب توپ شدند و با چند پاسكاری این توپ به عبدالفتاح رسید و او با شوتی زیبا دروازه ایران را گشود.

در ادامه و با اشتباه مدافع میانی تیم المپیك ایران توپ به دیگر مهاجم تیم المپیك عربستان رسید و این بازیكن در دقیقه 80 نیز بار دیگر دروازه محمد اخباری را باز كرد.

تیم فوتبال المپیك ایران كه 340 دقیقه دروازه خود را بسته نگاه داشته بود، در مدت 10 دقیقه دو گل دریافت كرد و امیدش را برای صعود مستقیم از دست داد.

بازیكنان ایران كه صعود مستقیم به مرحله بعدی را از دست داده بودند، فشار خود را بر روی دروازه عربستان افزایش دادند و در دقیقه 84 مدافع تازه به میدان عربستان به اشتباه دروازه خودی را گشود اما این گل مانع از صعود تیمش نشد چرا كه بازی در پایان با همان نتیجه 2 بر یك تمام شد و عربستان به طورمستقیم به مرحله بعدی این رقابت ها راه پیدا كرد.

برای تیم المپیك ایران در این نیمه محمدرضا اخباری، محمد حسین مرادمند، روزبه چشمی، وحید حیدریه، مهدی ترابی، علی كریمی، احمد نورالهی، میلاد محمدی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و ارسلان مطهری بازی كردند.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان به همراه علی كفاشیان رییس فدراسیون فوتبال از تماشاگران ویژه این مسابقه بودند.

ورزشی.(2)**9144**1379
۰ نفر