۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81562504
T T
۰ نفر
كارگردان فيلم خرس: داوري جشنواره شهر بايد منصفانه باشد

تهران - ايرنا - كارگردان فيلم خرس گفت: داوري هاي جشنواره فيلم شهر بايد منصفانه و مسايل خودي و غيرخودي در آن مطرح نباشد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا، خسرو معصومي كارگردان سينماي ايران درباره فيلم‌هاي شهري افزود: اينكه موضوعي در آپارتمان و يا يك ساختمان اتفاق افتد و به تصوير كشيده مي‌شود، فيلم اجتماعي است؛ زيرا اتفاقات اجتماعي يك شهر را بيان مي‌كند.

بر اساس گزارش پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر، وي اضافه كرد: در تمام دنيا شهرداري نقش مهمي در امور فرهنگي دارد، در كشور ما هم بايد به همين شكل باشد. بايد دقت داشت كه اگر قرار است حمايتي از فيلمسازن در اين حوزه شود شامل همه باشد و تنها به يك سري فيلمساز خاص محدود نشود.

كارگردان فيلم سينمايي خرس ادامه داد: نكته‌اي كه مديران اين جشنواره بايد به آن توجه جدي داشته باشند اين است كه فيلم هايي با موضوع و اهداف جشنواره فيلم شهر در آن حضور داشته باشد و فيلم ها تنها نمايي از شهر را به تصوير نكشند بلكه المان هايي مانند آلودگي به عنوان مهمترين معضل شهر تهران را به تصوير بكشند.

كارگردان فيلم سينمايي «رسم عاشق كشي» با بيان اينكه شهرداري نقش مهمي در جشنواره فيلم شهر دارد، گفت: بازهم تاكيد دارم كه فيلم هايي بايد در اين جشنواره حضور داشته باشند كه به شهر و معضلات شهري بپردازد مانند فيلم «زير پوست شهر» كه توسط رخشان بني اعتماد ساخته شد كه جاي جاي تهران و موقعيت آن را نشان مي داد و موقعيت شهري را ترسيم مي كرد.

معصومي خاطرنشان كرد: اگر دقت كرده باشيد در جشنواره فيلم فجر تنها يك فيلم چهارشنبه 19 ارديبهشت» به شهر و معضلات آن پرداخته است و هيچ يك از آن همه فيلمي كه در جشنواره حضور داشت به شهر نپرداخته بود.

وي درباره ضرورت برگزاري جشنواره فيلم شهر نيز گفت: هر جشنواره اي كه فيلمسازان در آن تشويق شوند را ضروري مي دانم؛ البته بايد فيلم هاي مشخص با اهداف جشنواره و با يك روند مشخص حضور داشته باشند.

پنجمين جشنواره بين المللي فيلم شهر توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از 3 تا 12 خردادماه به دبيري سياوش حقيقي در تهران برگزار خواهد شد.



** پذيرش آثار مسابقه فيلم و عكس خرمشهر تا 20 ارديبهشت

بنابر گزارش ديگر، علاقمندان به شركت در دو بخش فيلم و عكس مسابقه خرمشهر فقط تا 20 ارديبهشت ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام و ارائه اثر از طريق سايت مسابقه به نشاني اينترنتي www.urbanfilmfest.org اقدام نمايند.

بخش مسابقه فيلم و عكس خرمشهر با توجه به همزماني و آغاز پنجمين دوره جشنواره شهر در سالروز فتح خرمشهر طراحي شده و برگزاري اين بخش با هدف ثبت لحظات شادي مردم شريف ايران اسلامي پيش بيني شده است.

با توجه به انتشار فراخوان اين مسابقه در اواخر سال گذشته (93) و دسترسي علاقمندان به آن از طريق سايت www.urbanfilmfest.org فيلمسازان، عكاسان و همه كساني كه در اين زمينه اثري در آلبوم و آرشيو آثارشان دارند مي توانند براي دبيرخانه جشنواره ارائه كنند.

فراهنگ**9246**1027
۰ نفر