۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵
کد خبر: 81575384
T T
۰ نفر
استاندار: مسايل اساسي توسعه اي استان سمنان در سفر هيات دولت مطرح شود

سمنان - ايرنا - استاندار سمنان با اشاره به سفر هيات دولت به اين استان در سال جاري، گفت: در سفر آتي هيات دولت بايد چند موضوع اساسي و اصلي كه در توسعه اين استان نقش دارند مطرح شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي استانداري سمنان، محمد وكيلي در گردهماي ائمه جمعه استان سمنان افزود: در سفر هيات دولت تدبير و اميد به اين استان، تمركز همه بايد به حل مسايل اساسي كه منجر به توسعه استان سمنان شود باشد.

پيش از اين، سفر هيات دولت تدبير و اميد به استان سمنان نيمه نخست سالجاري عنوان شده بود.

وي از ائمه جمعه و روحانيون استان سمنان خواست براي ارائه طرح، برنامه و همچنين موضوعات مختلف در سفر هيات دولت، مسوولان اين استان را كمك كنند.

وي با اشاره به برگزاري دو انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري در اسفند امسال، تاكيد كرد: همه بايد براي ايجاد فضاي با نشاط و توجه به سلامت انتخابات براي حضور گسترده مردم در انتخابات آتي در استان سمنان تلاش كنند.

وكيلي تاكيد كرد: بستر سازي براي حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي راي بايد مهمترين برنامه مسوولان استان سمنان براي انتخابات امسال باشد.

وي افزود: همه تلاش كنند تا سلامت انتخابات تضمين شود زيرا سلامت انتخابات به معناي حفظ سلامت حاكميت و نظام است كه در اين عرصه به فرمانداران و مديران تاكيد شده كه از جهت‌گيري خاص در انتخابات دوري كنند.

استاندار سمنان اولويت و محور مهم سالجاري را حل مشكل واحدهاي توليدي و صنعتي، فعال كردن معادن، توجه به صادرات و افزايش توليد براي ايجاد رونق اقتصادي در استان برشمرد.

وي همچنين بر استفاده از ظرفيتها و توانايي هاي موجود در روستاها براي ايجاد اشتغال كه موجب پايداري روستاها شود تاكيد و خاطرنشان كرد: با تجميع روستاهاي كنارهم، بستر فعاليت اقتصادي، درآمدزايي و اشتغالزايي در روستاها و ماندگاري جمعيت فراهم مي‌شود.

وي با اشاره به شعار امسال، افزود: با وحدت، همدلي و همفكري مي توان چالشها و مشكلات جامعه را پشت سرگذاشت و در اين مسير بايد از هر گونه چالشي كه به وفاق و اتحاد لطمه مي زند جلوگيري شود.

تلاش بر فرهنگ سازي در مديريت مصرف آب در استان سمنان با توجه به تهديد خشكسالي، تجديد نظر در قيمت آب كشاورزي، برنامه ريزي اجتماعي براي كاهش آسيبهاي اجتماعي مانند اعتياد و طلاق، توجه جدي به معضل رشد كم جمعيت در استان سمنان به منظور سرعت‌بخشي به توسعه، شايسته سالاري در انتخاب مديران، توجه به توسعه اقتصادي شرق استان سمنان به منظور افزايش اشتغال با زمينه سازي براي سرمايه‌گذاري بيشتر و تلاش براي تامين آب پايدار با انتقال آب درياي خزر، ديگر مسايل مطرح شده از سوي استاندار سمنان در اين گردهمايي بود.

حجت الاسلام و المسلمين سيدمحمد شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان، جمعي از مسوولان و ائمه جمعه استان سمنان در اين گردهمايي با موضوع تبيين راهكارهاي اجرايي شدن شعار امسال حضور داشتند.ك/1

6103

سرخط اخبار استان‌ها