۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۱۳
کد خبر: 81577137
T T
۰ نفر

طرح تربیت مدرس حرفه ای روزنامه نگاری اجرا می شود

۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۱۳
کد خبر: 81577137
طرح تربیت مدرس حرفه ای روزنامه نگاری اجرا می شود

كرمان - ایرنا - رییس كمیته آموزش خانه مطبوعات كشور گفت: طرح تربیت مدرس حرفه ای روزنامه نگاری در استان های كشور اجرا می شود.

حسین شهابی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است این طرح با هم اندیشی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراكز استان ها اجرایی شود.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان كرمان بیان كرد: هیات نظارت بر مطبوعات با نشریاتی كه چاپ نمی شوند برخورد قانونی كند زیرا در برخی استان ها تعداد نشریات دارای مجوز اما غیر فعال بیشتر از تعداد نشریات مجوز دار در حال انتشار است.

وی گفت: از زمان دولت قبل تاكنون رویه صدور مجوزهای بی‌رویه همچنان ادامه دارد و با این سبك و سیاق، نشریات با افت كیفی مواجه خواهند شد و كمك مالی مناسب به خانه‌ های مطبوعات استان ‌ها می ‌تواند در برگزاری جشنواره و نمایشگاه های مطبوعات، كلاس ‌های آموزشی و ارتقای سطح دانش تخصصی خبرنگاران تاثیر داشته باشد.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات كشور افزود: روند اعلام وصول ‌ها در سال قبل فقط به صورت كاغذی بوده كه مدتی‌ است فایل پی‌ دی ‌اف نیز به آن اضافه شده و نشریات محلی باید تغییرات اعمال شده را رعایت كنند و در این راستا نقش نظارتی اداره مطبوعات در استان ها و هماهنگی با مدیران چاپخانه ها مهم ارزیابی می شود.

وی به اعتراض مطبوعات محلی نسبت به كاهش یارانه مطبوعات و نابسامانی وضعیت آگهی‌‌ها و بیمه خبرنگاران اشاره كرد و گفت: امیدواریم خانه مطبوعات كشور پل ارتباطی خوبی بین مطبوعات محلی با معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری مشكلات صنفی باشد.

چهارمین جلسه هیات مدیره خانه مطبوعات كشور با حضور مصطفی كواكبیان رییس و سایر اعضای هیات مدیره، حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اجرایی مدیركل مطبوعات داخلی در موسسه نشرآوران تهران برگزار شد.

همچنین در این جلسه طرح راه ‌اندازی صندوق حمایتی قرض‌ الحسنه، برگزاری همایش بزرگ خانه مطبوعات كشور همزمان با روز خبرنگار و طرح پژوهشی وضعیت شناسی مطبوعات محلی بررسی و درباره آنها تبادل نظر شد.

3028

سرخط اخبار استان‌ها