۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۶
کد خبر: 81582890
T T
۰ نفر
استاندار كرمانشاه خواستار تزریق اعتبار برای كارآفرینی و حل مشكل بیكاری شد

قصرشیرین - ایرنا - استاندار كرمانشاه خواستار تزریق اعتبار و تسهیلات مناسب برای حل مشكلات بیكاری مردم و ایجاد سرمایه گذاری مناسب و كارآفرینی در شهرستان گیلانغرب با توجه به پتانسل های بسیار خوب این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابراهیم رضایی بابادی روز جمعه در نشست بررسی مسایل و مشكلات اقتصادی این شهرستان كه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد افزود: نقش گیلانغرب در دوران دفاع مقدس و رشادت های مردم در دفاع از كیان اسلامی بی نظیر است.

وی اظهار كرد: با توجه به وجود پتانسل ها و استعدادهای مطلوب و همچنین كار آفرین های خوبی كه در این شهرستان وجود دارد می طلبد با تزریق اعتبار آنها را پای كار بیاوریم چون مشكل اصلی این شهرستان بیكاری است باید در خصوص رفع آن تلاش كنیم.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بیكاری در استان كرمانشاه به مرز بحران رسیده و شتاب بخشی در روند انجام صادرات با توجه به افتتاح مرز سومار و رفع نگرانی ها و انتظارات مردم ضرورت دارد.

فتح الله حسینی با اشاره به سند راهبردی رزمندگان افزود: این موضوع در هیات دولت مطرح است كه پنج استان كشور درگیر آن بودند، لذا خواستار ضرورت تسریع مصوبه برای محاسبه امتیاز ایثارگری به این قشر و اعلام رفع مشكل بارمالی ناشی از این مصوبه جهت اجرایی شدن بعنوان دغدغه این قشر هستیم.

وی با اشاره به مصوبه مشكل مالیات بر ارزش افزوده شهرداری و مصوبه امنیت پایدار در شرق و غرب كشور و ضرورت عملیاتی شدن این مصوبات گفت: ایجاد تسهیلات برای مرزنشینان كه امنیت را ایجاد كردند موجب جلوگیری از مهاجرت آنها می شود.

وی با اشاره به ضرورت نگاه ویژه به مناطق مرزی و تامین تسهیلات مصوب برای 10 هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس این شهرستان خواستار رفع مشكلات این قشر ایثارگر شد.

فرماندار گیلانغرب نیز در ادامه به نقش گیلانغرب در دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس باری بر دوش دولت و نظام اسلامی نگذاشته اند.

فرامرز اكبری افزود: مردم گیلانغرب در همان دوران آغاز جنگ در كنار رزمندگان برای دفاع از نظام و كیان اسلامی حضور داشتند.

وی اظهار كرد: كاهش نرخ سود برای سرمایه گذاران، ضرورت اهتمام در تاسیس احداث پتروشیمی با توجه به عبور خط لوله گاز متان از این شهرستان به سمت عراق، لزوم كاهش گرفتاری های اداری مردم در پرداخت تسهیلات بانكی، بازارچه مرزی سومار و رفع مشكلات موجود در این مرز با توجه به اینكه نزدیكترین نقطه به بغداد است از مواردی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.

علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در راس هیاتی روز جمعه بمنظور بررسی مسایل و مشكلات اقتصادی گیلانغرب وارد این شهرستان شد.

در این سفر رییس گمرك كشور و معاونین امور مالیاتی، حقوقی و توسعه مدیریت و منابع، مدیر عامل بانك مركزی، استاندار كرمانشاه، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی طیب نیا را همراهی كردند.

گیلانغرب در غرب استان كرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد.

3012/7079/7398/8066

سرخط اخبار استان‌ها