۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۵۱
کد خبر: 81585393
T T
۰ نفر
تفكر تكریم از معلم باید در جامعه رشد كند

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: تفكر تقدیر از معلم با توجه به جایگاه والای این قشر، باید بیش از گذشته در جامعه رشد كند.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یكشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تبریك هفته معلم افزود: معلمان به عنوان ادامه دهندگان رسالت پیامبران الهی از جایگاه والایی در جامعه برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاكید كرد: با توجه به جایگاه والای معلمان باید تكریم از این قشر به یك فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود به گونه ای كه همه اقشار در روز معلم با افتخار به دیدار فرهنگیان رفته و از آنان تجلیل كنند.

امام جمعه زاهدان تصریح كرد: با رسیدن اقشار مختلف جامعه به آن سطح از آگاهی كه بتوانند مقام و منزلت معلم را به درستی مورد توجه دهند، بسیاری از مشكلات برطرف و حركت در مسیر پیشرفت و تعالی با شتاب بیشتری انجام می شود.

آیت الله سلیمانی افزود: در این راستا می طلبد با تدوین و سیاست گذاری یك سری فعالیت ها در قالب قانون، جامعه را به سویی سوق دهیم كه خود افراد اعم از دانش آموزان و دانشجویان به صورت خودجوش به تكریم از مقام معلم برآیند.

مدیر كل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در زمینه تامین فضاهای آموزشی مسكن مهر استان مشكلاتی وجود دارد كه به صورت سراسری در دیگر نقاط كشور نیز مشاهده می شود.

علیرضا راشكی ادامه داد: هم اینك عملیات ساخت سه مدرسه برای ساكنان مسكن مهر استان اتمام یافته و پنج مدرسه نیز در حال احداث است.

وی تاكید كرد: احداث هشت فضای آموزشی دیگر با 170 میلیارد ریال اعتبار در كمترین زمان برای ساكنان مسكن مهر سیستان و بلوچستان نیاز است.

وی تصریح كرد: اداره كل مسكن و شهرسازی سیستان و بلوچستان احداث 44 مدرسه را برای ساكنان مسكن مهر استان پیش بینی كرده كه با توجه به برنامه ریزی های اداره كل نوسازی استان در تامین فضای آموزشی واقعی به نظر می رسد این تعداد باید به 78 مدرسه افزایش یابد.

مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای ساخت این مدارس در شهرك های مسكن مهر استان به هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینكه امسال افزایش اعتبار نخواهیم داشت افزود: برای رفع مشكل كمبود فضاهای آموزشی در شهرك های مسكن مهر استان نیازمند برنامه ریزی در سطح ملی و استانی هستیم.

به گزارش ایرنا نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان روز یكشنبه با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و شماری از مدیران فرهنگی در سرسرای اجتماعات استانداری برگزار شد.

7316/3042/6081

سرخط اخبار استان‌ها