۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۱۹
کد خبر: 81585672
T T
۰ نفر

حق شغل فرهنگيان 15تا 50 افزايش مي يابد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۱۹
کد خبر: 81585672
حق شغل فرهنگيان 15تا 50 افزايش مي يابد

شهركرد-ايرنا- مديركل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري از افزايش 15تا 50 درصدي حق شغل فرهنگيان در شش ماهه دوم امسال خبر داد.

به گزارش ايرنا، عليرضا كريميان روز يكشنبه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته طرح رتبه بندي معلمان توسط معاون رييس جمهوري ابلاغ شده كه با اجرا شدن آن، حق شغل فرهنگيان افزايش مي يابد.

وي گفت: هم اكنون نظام جامع نيروي انساني در آموزش و پرورش استانها براي ابلاغ به وزارتخانه در دست طراحي است كه مي توان با تدوين اين نظام، مشكلات مختلف فرهنگيان را مرتفع كرد.

وي به توزيع نامتوازن نيروي انساني در آموزش و پرورش استانها اشاره كرد و گفت: با بومي گزيني و استفاده از بسته هاي حمايتي(در مناطق دوردست با مشاركت بخش خصوصي مانند مدارس غيردولتي)، مي توان اين مشكلات را رفع كرد.

كريميان به استخدام پنج هزار نيروي انساني جديد در وزارت آموزش و پرورش اشاره كرد وگفت: اين تعداد با استفاده از ظرفيت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگيان استخدام خواهند شد .

وي گفت: ساز و كار و تنظيم آيين نامه استخدامي در ستاد در حال بررسي و مطالعه است كه در آن، پذيرش افرادي كه در سالهاي گذشته در مراكز پيش دبستاني فعاليت داشتند و فرزندان فرهنگيان در اولويت هستند.

وي در ادامه به بزرگداشت هفته معلم از 12تا 18 ارديبهشت اشاره كرد و گفت: تجليل از 12معلم نمونه استاني، يك معلم نمونه كشوري و 282 معلم نمونه منطقه اي، ديدار معلمان برتر با مقام معظم رهبري، زنگ سپاس معلم و همچنين برگزاري جشن سپاس معلم در مدارس از مهمترين برنامه هاي اين هفته در استان است.

وي تجليل از معلمان پيشكسوت و بازنشسته ،غبارروبي گلزار شهدا و حضور در آيين نماز جمعه را از ديگر برنامه هاي بزرگداشت مقام معلم اعلام كرد.

به گزارش ايرنا، در استان چهارمحال و بختياري بيش از 10 هزار فرهنگي در دوهزار و 300 مدرسه، آموزش بيش از 160هزار دانش آموز را در مقاطع مختلف تحصيلي برعهده دارند.

7360/6027

سرخط اخبار استان‌ها