۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۲۴
کد خبر: 81585995
T T
۰ نفر

جشنواره ارتقای فرهنگ مصرف شیر در گلستان آغاز شد

۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۲۴
کد خبر: 81585995
جشنواره ارتقای فرهنگ مصرف شیر در گلستان آغاز شد

گرگان - ایرنا - نخستین جشنواره استانی ارتقای فرهنگ مصرف شیر و فرآورده های لبنی روز یكشنبه در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی مركز استان گلستان آغاز بكار كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره فرهنگی كه با هدف ارتقای سطح آگاهی گروه های مختلف جامعه نسبت به فواید مصرف شیر و فرآورده های لبنی بر سلامت افراد برگزار شد، حدود 20 واحد تولیدی گلستان حضور دارند.

عامل توسعه خوشه فرآورده های لبنی گلستان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بخش نمایشگاهی این جشنواره دارای 36 غرفه است.

منصور قلیچ لی اظهار كرد: این جشنواره به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت و با تصویب شورای سلامت استان تا نهم اردیبهشت ماه ادامه دارد و در روز آخر آن نیز سمیناری با عنوان نقش شیر و لبنیات در سلامت جامعه برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره توسط خوشه فرآورده های لبنی گلستان با همكاری دانشگاه علوم پزشكی، شركت شهرك های صنعتی، ادارات كل استاندارد و آموزش و پرورش، صدا و سیما و نیز برخی دیگر از دستگاه های اجرایی استان برپا شده است.

قلیچ لی، زمان بازدید از این نمایشگاه فرهنگی آموزشی را صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از 16 تا 21 اعلام كرد و افزود: حركت گروه های دانش آموزی با شعار 'شیر، طعم زندگی' در سطح معابر شهری، اجرای نمایش و برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع شیر، استقرار دستگاه اندازه گیری تراكم استخوان و كلینیك دندانپزشكی برای ارایه خدمات به بازدیدكنندگان از جمله برنامه های حاشیه ای این جشنواره است.

وی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت خوشه فرآورده های لبنی گلستان در سال 92 اظهار داشت: این خوشه با هدف بررسی و پیگیری مسائل و مشكلات واحدهای تولیدی و نظارت بر شبكه لبنیات از مرحله جمع آوری شیر تا فرآوری آن در كارخانه و نیز كمك به فروش و صادرات محصول راه اندازی شده است.

قلیچ لی با بیان اینكه در كشور تنها دو خوشه فرآورده های لبنی فعال است، اضافه كرد: در استان گلستان 22 واحد تولیدی لبنیات با ظرفیت 760 هزار تن فعالیت دارد و در سال گذشته در مجموع 430 میلیارد تومان فروش داشتند كه از این رقم 134 میلیارد تومان صادرات بود.

دراستان گلستان كه یك میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد و از قطب های مهم كشاورزی و دامداری كشور به شمار می رود، سالانه حدود 400 هزار تن شیر تولید می شود.

/3039/1648

سرخط اخبار استان‌ها