۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۳۵
کد خبر: 81595625
T T
۰ نفر
دولت به دنبال بهبود اقتصاد و معيشت مردم است

جيرفت - ايرنا - فرماندار جيرفت گفت: دولت به دنبال بهبود اقتصاد و معيشت مردم است و با تمام توان در حال تلاش است كه خانوارها اقتصادي پويا داشته باشند.

به گزارش ايرنا احمد اميني روش شامگاه دوشنبه در همايش شوراهاي بخش جبالبارز شهرستان جيرفت با اشاره به تورم بالا در شروع فعاليت دولت تدبير و اميد افزود: اين تورم با تدبير و عقلانيت از 40 درصد به 17 درصد رسيده و رشد اقتصادي كشور نيز مثبت شده است.

وي از شوراهاي اسلامي شهر و روستا به عنوان نماد مردم سالاري ديني نام برد و گفت: شوراهاي اسلامي حلقه ارتباط بين مردم و دولت هستند و بدون هيچ چشمداشتي زحمات فراواني را متقبل مي شوند.

وي با اشاره به اعتماد مردم به شوراها بيان كرد: اين اعتماد يك فرصت براي شوراهاست و لذا اين فرصت را قدر بدانيد.

فرماندار جيرفت با اشاره به نامگذاري سال گذشته از سوي مقام معطم رهبري مبني بر اقتصاد و فرهنگ عزم ملي و مديريت جهادي گفت: برنامه هاي دولت در راستاي فرمايشات بوده و اقتصاد و فرهنگ و مباحث اجتماعي و سياسي دولت برگرفته از رهنمودهاي رهبري است.

وي با اشاره به سياست خارجي دولت تدبير و اميد افزود: دولت توانست با عقلانيت و تدبير با دنيا تعامل ايجاد و حقانيت ملت ايران را ثابت كند.

اميني روش گفت: استكبار جهاني موجي از ايران هراسي و اسلام هراسي را در دنيا بوجود آورده بود كه دولت توانست اين موج را بشكند و حق خود را در بحث انرژي هسته اي ثابت كند كه اميدواريم اين برنامه و تعامل ادامه داشته باشد تا موجب پيشرفت كشور شود.

وي افزود: استاندار كرمان نگاه ويژه اي به جنوب داشته و گواه اين ادعا تخصيص بودجه به شهرستان هاي جنوب است.

وي گفت: راه اندازي فرودگاه جيرفت، گمرك، اداره كل حمل و نقل و پايانه ها و بهبود محورهاي مواصلاتي جنوب كرمان نيز از اقدامات استاندار و توجه ويژه به اين منطقه بوده است.

فرماندار جيرفت با اشاره به تحول دولت يازدهم در بخش بهداشت و درمان افزود: در يك سال و نيم اخير تحولي شگرف را در حوزه بهداشت و درمان شاهد هستيم كه روستاييان پنج درصد و مردم در شهرها 10 درصد پرداختي دارند.

وي تصريح كرد: امروز اتحاد و همدلي مهمترين موضوع در پيشرفت منطقه، شهرستان و كشور است.

اميني روش گفت: دولت با عقلانيت، تدبير و اميد توانسته آرامش خاصي را در همه حوزه ها در كشور فراهم كند.

وي با اشاره به نامگذاري امسال مبني بر دولت و ملت همدلي و همزباني بيان كرد: بايد سخنان رهبر معظم انقلاب را راهنماي خود قرار دهيم و در سال جاري همدل و همراه باشيم.

وي گفت: دولت از متن مردم است و همدل و همزبان با مردم پيش مي رود.

فرماندار جيرفت با اشاره به اين كه شوراهاي روستا پارلمان هاي محلي هستند افزود: شما بايد با ايجاد ارتباط بين مردم و دولت زمينه حضور مردم در سرمايه گذاري ها را ايجاد كنيد.

وي گفت: در روستاها جوانان بسياري حضور دارند كه با حضور آنها در بخش هاي مختلف و سرمايه گذاري بهبود وضع اقتصادي خانوارها را شاهد خواهيم بود.

اميني روش تصريح كرد: دولت با ايجاد زيرساخت ها زمينه حضور بخش خصوصي را فراهم مي كند و شوراها نيز بايد زمينه حضور جوانان روستا را در اين حوزه ايجاد كنند.

امام جمعه شهر جبالبارز هم گفت: امروز شاهد هستيم كه در همه نقاط كشور شوراهاي شهر و روستا فعال هستند.

حجت الاسلام رضا سالاري افزود: شوراها با تلاش خود زمينه پيشرفت و آباداني روستا و شهر را فراهم كنند.

بخشدار جبالبارز نيز گفت: در بخش جبالبارز 47 شوراي اسلامي روستا و يك شوراي شهر مشغول فعاليت و تلاش هستند.

شهاب شهابي افزود: سه دهستان در اين بخش وجود دارد كه در دهستان مسكون 19 شورا، دهستان رضوان 16 شورا و دهستان سقدر 12 شورا فعاليت دارند.

وي اظهار كرد: شوراها پل ارتباطي مردم و دولت هستند و آنها بايد مسايل و مشكلات مردم را به دولت انتقال دهند.

بخش جبالبارز از توابع شهرستان جيرفت در فاصله 40 كيلومتري اين شهر واقع است و يكي از مناطق خوش آب و هوا و گردشگري جنوب استان كرمان محسوب مي شود.

3018/3028

سرخط اخبار استان‌ها