اشیای کشف شده از محوطه‌های تاریخی کرمان به نمایش درمی‌آید
عکس تزئینی است

کرمان - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در هفته میراث فرهنگی اشیای تاریخی کشف شده از محوطه‌های تاریخی استان به نمایش درمی آید که باید نمایش این اشیای تاریخی را غنیمت بشماریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن موحدی عصر پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: استان کرمان دارای بیشترین محوطه‌های تاریخی در کشور است که تعدادی از اشیای بدست آمده از کاوش‌ها در این مناطق که در موزه ایران باستان نگهداری می شدند طی هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی کرمان به نمایش درمی‌آید.

وی با بیان اینکه این اشیا تاکنون کمتر به معرض دید گذاشته شده است، تصریح کرد:تلاش می‌کنیم آثار به نمایش درآمده را به مردم معرفی کنیم تا این آثار به عنوان میراث ارزشمند فرهنگی کشور شناسانده شوند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: شعار هفته میراث فرهنگی امسال میراث فرهنگی، مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی است و علاوه بر برنامه هایی که در مرکز استان اجرا می‌شود در شهرستان ها نیز برنامه‌های متنوعی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای بیشترین آثار ثبت جهانی با ۱۰ اثر هست و هنوز هم آثاری وجود دارد که امیدواریم در سال‌های آینده به ثبت جهانی برسد.

موحدی بیان کرد: بازدید از موزه های میراث فرهنگی در ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه رایگان است و برنامه‌های مختلفی در موزه های استان کرمان در طول هفته برگزار خواهد شد.

رییس اداره ثبت آثار میراث فرهنگی کرمان نیز در این نشست دهه ۴۰ خورشیدی را سال‌های درخشانی برای میراث فرهنگی کرمان عنوان کرد و گفت:در این سال‌ها در تپه یحیی بافت و تل ابلیس بردسیر و دشت شهداد کاوش‌های زیادی انجام شد و اشیای باستانی ارزشمندی از دوره‌های تاریخی کشف شد.

نادر علیدادی سلیمانی افزود: تا اواسط دهه ۶۰ اشیای به دست آمده از کاوش ها به تهران منتقل می شد و اشیای به دست آمد در موزه ایران باستان نگهداری می‌شود.

وی بیان کرد: در میان ۱۱ استان کشور بیشترین آثار به کرمان برای نمایش منتقل شده است که ۲۹ مهر در موزه هرندی به نمایش در می‌آید وبخشی از اشیای تاریخی کرمان اشیای استردادی از منطقه جیرفت است که در کاوش های غیرقانونی از کشور خارج شده بودند.

هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha