۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۲
کد خبر: 81596783
T T
۰ نفر

سرطان پوست شايع ترين بيماري در كاشان و آران و بيدگل

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۸:۳۲
کد خبر: 81596783
سرطان پوست شايع ترين بيماري در كاشان و آران و بيدگل

كاشان– ايرنا– معاون بهداشتي دانشگاه كاشان گفت: سرطان پوست شايع ترين بيماري در بين مردم شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل است.

دكتر سيدعليرضا مروجي روز سه شنبه در حاشيه برگزاري نشست كميته برنامه ريزي برخورد خردمندانه با نور خورشيد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از 502 بيمار سرطاني شناسايي شده سال گذشته در اين منطقه 95 مورد به سرطان پوست، 89 مورد سرطان پستان و 54 مورد به سرطان مثانه مبتلا بوده اند.

وي با اشاره به تابش شديد نور مستقيم خورشيد در بيشتر روزهاي سال در اين منطقه افزود: براي مقابله با عوارض نور خورشيد بايد از تدابير و راهكارهاي بسيار ساده و عملي بهره گيري كرد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كاشان، پوشش كامل بدن هنگام مواجهه با نور خورشيد، استفاده از سايبانها، محافظت كامل بدن در زمان خروج از منزل در ساعات شديد تابش نور خورشيد، استفاده از كلاه، نقاب و چتر و بهره گيري از عينك آفتابي و كرم ضد آفتاب را از جمله راهكارها براي مقابله با عوارض نور خورشيد بيان كرد.

مروجي با تاكيد بر تبديل اين راهكارها به فرهنگ عمومي تصريح كرد: قشرهاي مختلف مردم در صورت رعايت اين موارد از هزينه هاي گزاف درماني جلوگيري مي كنند.

وي با اشاره به آثار مخرب ناشي از توجه ناكافي مردم به چگونگي محافظت در برابر پرتوهاي ماوراء بنفش نور خورشيد يادآور شد: سرطان پوست و آب مرواريد از جدي ترين آسيب هاي نور خورشيد است.

به گزارش ايرنا، مهمترين عامل شناخته شده سرطان پوست تماس هاي مكرر با اشعه ماوراي بنفش در طي سال هاي طولاني است و هيچكس از ابتلا به سرطان پوست مصون نيست ولي كساني كه در معرض خطر بيشتري هستند عبارت اند از؛ مردان و زنان با پوست روشن كه دچار آفتاب سوختگي مي شوند، افرادي كه مدت زمان طولاني را در آفتاب سپري مي كنند، مثل كشاورزان، دريانوردان و فروشندگان دوره گرد.

افراد با پوست روشن به علت فقدان مقادير كافي ملانين كه رنگدانه پوست است و در مقابل نور خورشيد به صورت يك صافي عمل مي كند، مستعد ابتلا به صدمات پوستي ناشي از تابش آفتاب مي باشند.

همه افراد بايد نسبت به تغييرات غيرطبيعي پوست مثل زخم هايي كه بهبود نمي يابند حساس باشند و با پزشك مشورت نمايند.

6136/6021

سرخط اخبار استان‌ها