استفاده از آمفی‌ تئاترها برای سینما و تئاتر،  جبرانی برای كمبود سینما است

مشهد-ایرنا-رییس كارگروه هنر و رسانه كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از سالن های آمفی‌ تئاترها به عنوان سینما و محل اجرای تئاتر ،‌ جبرانی برای كمبود سینما در كشور است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در این راستا طرحی با همین مضمون هم اكنون بین كمیسیون فرهنگی مجلس با دولت در حال رایزنی است.

او با اشاره به اینكه این طرح از دولت گذشته تاكنون مطرح بوده و در صورت موافقت دولت به صحن علنی وارد می شود، اظهار كرد: متاسفانه در كشور به مبحث سینما كم توجهی شده و همگام با رشد جمعیت و توسعه شهرها شاهد توسعه زیرساختهای این هنر مهم نبوده ایم.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: در حال حاضر برای حداكثر شش درصد جمعیت كشور سالن سینما در كشور موجود است كه به هیچ وجه پاسخگوی نیاز موجود در این زمینه نیست.

وی افزود: در بسیاری از شهرهای كشور نیز فاقد سالن سینما هستیم و همین امر موجب شده كه به هیچ وجه نتوانیم از ظرفیت عظیم و تاثیرگذار هنر سینما در كشور استفاده مطلوب بشود.

وی با بیان اینكه سه سال پیش در كمیسیون فرهنگی طرحی تهیه شد كه در قالب آن دستگاهها و وزارتخانه ها ملزم به در اختیار گذاشتن آمفی ‌تئاترهای خود به گروه‌های تئاتری می شدند، افزود: این طرح به دلیل بار مالی كه به همراه داشت موفق به دریافت موافقت و تایید دولت نشد و به همین دلیل هم اكنون در حال رایزنی با دولت برای طرحی مشابه هستیم.

نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی بیان كرد: سینما در حقیقت یك فرصت بسیار بزرگ هنری است كه می تواند همه رشته های مختلف را تحت تاثیر قرار دهد لذا امروز به عنوان مهمترین ابزار فرهنگی در دنیا كاربردی عمیق و تاثیرگذار دارد.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار كرد: در قالب هنر، فیلم و تله فیلم معانی و مفاهیمی را می توان بدون هیچگونه مقاومت و با بالاترین تاثیرگذاری به مخاطب رساند كه در هیچ شكل و شمایل دیگری نمی توان چنین كاری كرد.

وی اظهاركرد: هنر سینما ابعاد و جنبه های گوناگونی دارد و انقلاب اسلامی نیز به عنوان رویدادی تاریخی به دنبال فرصتی برای انتقال پیام خود است لذا به جرات می توان گفت سینما بهترین فرصت برای انتقال پیام انقلاب می باشد.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است مدیریت لازم برای بهره گیری از این فرصت هنری در ایران اعمال شود تا همانند دیگر كشورها در این عرصه استفاده مطلوب و جامع صورت گیرد.

خراسان رضوی بعد از تهران با 19 سالن سینمایی دارای 9 سینما است كه جایگاه دوم را در كشور دارا می باشد اما این سینماها به جز 'مجموعه سینمایی هویزه مشهد' كه طی چند سال اخیر بازسازی شده عموما فرسوده، قدیمی و نامناسب هستند.ك/3

7496/1211

سرخط اخبار استان‌ها