۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۰۶
کد خبر: 81613249
T T
۰ نفر

توقف كاروان سلامت و امید در بندرگز

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۰۶
کد خبر: 81613249
توقف كاروان سلامت و امید در بندرگز

گرگان - ایرنا - كاروان سلامت و امید جهت كمك رسانی به اقشار روستایی و محروم برای پنجمین بار در شهرستان بندرگز به حركت درآمد و به روستای كهنه كلباد رفت تا علاوه بر بخش درمان دیگر ادارات و نهادها نیز برای رفع مشكل روستاییان اقدام كنند.

كاروان سلامت و امید بندرگز متشكل از فرماندار، بخشداران، روسای دستگاه های اجرایی شهرستان و ادارات خدمت رسان همچون شبكه بهداشت و درمان، اورژانس 115، برق، آب و فاضلاب و هلال احمر هستند كه هر چند وقت برای رسیدگی به مشكلات بخشی از روستاهای این منطقه تلاش می كنند.

در این كاروان فرماندار و روسای ادارات و نهادها در نشست با روستاییان مشكلات آنان را شنیده و برای رفع آن دستورات و اقدامات لازم را انجام می دهند.

همچنین تیم شبكه بهداشت و درمان و پزشكان خیر اقدام به معاینه و مداوای رایگان اهالی می كنند.

تیم شبكه بهداشت و درمان بندرگز در این كاروان شامل معاون مركز بهداشت، مسوول واحد گسترش شبكه، كارشناسان فنی مركز بهداشت، اورژانس 115 و مامایی هستند كه با استقرار در مسجد روستا به ارایه خدماتی نظیر ویزیت رایگان، كنترل فشار خون، تزریقات و مشاوره مامایی می پردازند.

در روستای كهنه كلباد بندرگز تیم بهداشت و درمان شهرستان به افزون بر 80 نفر از اهالی روستای خدمات ارایه و تعدادی از بیماران به تشخیص پزشك معالج به سطوح بالاتر ارجاع شدند.

شهرستان بندرگز در منتهی الیه غرب استان گلستان و در فاصله 42كیلومتری گرگان واقع است و افزون بر 50 هزار نفر جمعیت دارد.

كهنه كلباد ،روستایی كوچك با پیشینه قدیمی بوده كه در ابتدای ورودی غرب استان گلستان از غرب قرار دارد و فاصله آن با بندرگز پنج كیلومتر می باشد، كهنه كلباد به عبارتی دروازه ورود به استان گلستان از سمت مازندران است.

روستای كهنه كلباد در هشت سال دفاع مقدس چهار تن از جوانان خویش را تقدیم اسلام و میهن كرده است.

به گزارش ایرنا همزمان فعالیت های پزشكان خیر فعال در طرح نور آوران سلامت نیز در مراوه تپه دورترین شهر استان گلستان در حال انجام است

در قالب این طرح پزشكان خیر به مدت 70 روز در مراوه تپه و در محل بیمارستان این شهرستان سكنی گزیده اند تا خدمات چشم پزشكی و دندانپزشكی را به صورت رایگان به مردم عرضه می نمایند.

اولویت های كاری دراین طرح در قدم اول موضوع بهداشت، درمان و سلامت چشم و دندان است، اما گفته می شود در آینده می تواند متناسب با نیازمندی های منطقه سایر رشته های تخصصی را نیز شامل شود.

تمامی خدمات تیم نور آوران در سطح مناطق محروم كشور بصورت رایگان و برای ارتقاء سطح سلامت ساكنان مستضعف آن انجام می گیرد.

در این خصوص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز روز جمعه در شهرستان تركمن نشین و محروم مراوه تپه حضور داشت، تا در كنار دیگر چشم پزشكان فعال درطرح نورآوران به معاینه چشم مردم مستضعف این شهرستان كه استطاعت مالی رفتن به مطب متخصصین این رشته را ندارند، بپردازد.

دكتر هاشمی پس از معاینه چشم بیماران، آنانی را كه نیازمند جراحی بودند روانه اتاق عمل كرد و به جراحی چشم آنان تا ساعاتی بعداز نیمه شب پرداخت.

استان مرزی گلستان با یك میلیون و 850 هزار نفر جمعیت در شمال كشور واقع شده و با كشور تركمنستان ،دریای خزر و استان های مازندران ، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

1648

سرخط اخبار استان‌ها