۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۰
کد خبر: 81619011
T T
۰ نفر
يك مسوول: دانشگاه پيام نور قصرشيرين مي تواند به يك مركز بين المللي تبديل شود

قصرشيرين - ايرنا - مديركل روابط عمومي دانشگاه هاي پيام نور كشور گفت: قصرشيرين با توجه به موقعيت و جايگاه مهم مي تواند به يك قطب علمي و مركز بين المللي تبديل شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا محمدمحسن صدر روز شنبه در نخستين گردهمايي مراكز و واحدهاي دانشگاه پيام نور استان كرمانشاه كه در دانشگاه پيام نور قصرشيرين برگزارشد افزود: هم اكنون دانشگاه پيام نور داراي 15 نمايندگي در خارج و 87 واحد و مركز در داخل كشور است.

وي اظهار كرد: ماهيت قصرشيرين براي استان كرمانشاه و در سطح ملي براي مسوولان مهم است و واحد دانشگاهي پيام نور اين شهرستان با كمترين هزينه هم اكنون در حال ارايه خدمات به دانشجويان است.

وي ادامه داد: با توجه به استقبال مردم اقليم كردستان عراق، بصره و نجف و وجود 19 هزار دانشجوي فارسي زبان علاقه مند براي تحصيل در اين واحد دانشگاهي دنبال اين هستيم كه با پيگيري دفتر بين الملل وزارت خارجه و رايزني هاي مسوولان، قصرشيرين به يك مركز بين المللي براي پذيرش دانشجويان عراقي تبديل شود كه البته انجام اين مهم در گرو حل مشكل ملكي دانشگاه پيام نور اين شهرستان با حمايت مسوولان است.

وي همچنين در ادامه با بيان اينكه روابط عمومي و تبليغات در سطح دانشگاه پيام در استان ها و استان كرمانشاه ضعيف است گفت: خروجي اين دانشگاه پر بار و تبليغات آن كمرنگ است.

مديركل روابط عمومي دانشگاه هاي پيام نور كشور با تاكيد بر لزوم تثبيت جايگاه روابط عمومي در سطح درون سازماني و برون سازماني افزود: در صورت تثبيت اين جايگاه، روابط عمومي مي تواند با پويايي بيشتر، زمينه هاي ارتقاي سازمان را فراهم كند.

صدر با عنوان اينكه روابط عمومي پيشاني سازمان و 50 درصد فعاليت هر سازماني را تشكيل مي دهد اظهار داشت: گستردگي كار در دانشگاه بسيار زياد است و روابط عمومي بايد در زمينه تبليغ علم، دانش، نوآوري، دستاوردهاي علمي و پژوهشي دانشگاه در صحنه رقابتي آموزش عالي پوياتر از قبل عمل كند.

وي گفت: وظيفه روابط عمومي دانشگاه پيام نور در سطح استان ها اين است كه با وجود تمامي مشكلات، با همتي مضاعف در جهت ارتقاي بيشتر علم گام بردارند.

وي در ادامه خواستار حمايت مالي از دانشگاه پيام نور از طريق نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و از محل ماده 180 شد و گفت: مسوولان از طريق ماده 180 مي توانند كمك هاي مالي را براي توسعه فعاليت هاي اين واحد دانشگاهي جذب كنند.

وي همچنين تعطيلي واحدهاي پيام نور را در برخي مناطق تكذيب كرد و گفت: ما در حال توسعه واحدهاي دانشگاهي هستيم چرا كه پيام نور بزرگترين دانشگاه دولتي در كشور و داراي بيشترين دانشجو است.

قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه بيش از 27 هزار نفر جمعيت و 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق داراي دو واحد آموزش عالي پيام نور و آزاد اسلامي است.ك/3

7079/3012/8066

سرخط اخبار استان‌ها