۴ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۵۰
کد خبر: 81622320
T T
۰ نفر
ايران و روسيه خواستار حل و فصل سياسي مسايل سوريه و يمن شدند

مسكو - ايرنا- معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه ايران و نماينده رييس جمهوري روسيه در امور خاورميانه بر ضرورت حل و فصل سياسي مسايل سوريه و يمن تاكيد كردند.

به گزارش وزارت امور خارجه روسيه، حسين امير عبداللهيان و ميخاييل بوگدانف روز دوشنبه در مسكو ديدار و در مورد طيف وسيعي از مسايل منطقه خاورميانه گفت وگو و رايزني كردند.

دو طرف بر اهميت ادامه گفت وگوها و رايزني هاي ايران و روسيه در مورد مسايل خاورميانه و تشريك مساعي و هماهنگي اقدامات در اين زمينه تاكيد كردند.

امير عبداللهيان و بوگدانف خواستار حل و فصل سياسي بحران هاي سوريه و يمن بر مبناي مذاكرات ملي با مشاركت تمام گروه هاي قومي و مذهبي در اين كشورها شدند.

ديپلمات هاي روس و ايراني بر ضرورت تمركز تلاش هاي دو كشور براي يافتن راه حل هاي سياسي براي اين مناقشات تاكيد كردند.

علاوه بر بحران يمن و سوريه ، مسايل عراق و بحرين و همچنين مبارزه با تروريسم در دستور مذاكرات مقامهاي ايران و روسيه قرار داشت.

عربستان با كمك متحدان عربي اش از دو ماه پيش به يمن حمله كرده كه بر اثر بمباران هاي مناطق مسكوني اين كشور حدود دو هزار نفر اكثرا زن و كودك بيگناه كشته و هزاران نفر ديگر مجروح شده اند.

سوريه هم از ماه مارس سال 2011 دستخوش ناآرامي ها شده كه با تحريك غرب و رژيم هاي دست نشانده عربي منطقه انجام گرفته و بر اثر حملات تروريست ها تاكنون 220 نفر از مردم اين كشور كشته و صدها هزار نفر ديگر مجروح شده اند.

اروپام*5*391** 3404

سرخط اخبار جهان