۷ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۱۲
کد خبر: 81625523
T T
۰ نفر
كشاورزان نیكشهری برداشت انبه سلطان میوه های آسیایی را آغاز كردند

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد كشاورزی نیكشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: كشاورزان نیكشهری نیمه اول خرداد هر سال برداشت انبه معروف به سلطان میوه های آسیایی را آغاز می كنند.

حبیب رئیسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد: انبه میوه ای آبدار و شیرین در مناطق گرمسیری است كه 190 هكتار از زمین های كشاورزی نیكشهر به كشت این محصول اختصاص دارد.

وی ادامه داد: 115 هكتار از باغات انبه بارور و بقیه بصورت نهال و یا در آستانه میوه دهی هستند.

وی گفت: برداشت انبه نارس به منظور تهیه انواع ترشی از هم اكنون آغاز شده و برداشت نوع رسیده آن نیز تا نیمه اول شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزود: در شهرستان نیكشهر علاوه بر ارقام محلی مانند هیری و پیوندی ارقام كشورهای هند و پاكستان شامل سندری، فجری، لیلیوم، بیگم پالی، چوسا و سرولی نیز كشت می شود.

مدیر جهاد كشاورزی نیكشهر گفت: از هر هكتار انبه سه تا 14 تن محصول برداشت می شود و مقدار محصول بستگی به آب و هوا و میزان فعالیت كشاورز و رسیدگی به درختان انبه دارد.

رئیسی افزود: زمان گل دهی درختان انبه در شهرستان نیكشهر از ابتدای اسفند آغاز می شود و تا پایان فروردین ادامه دارد.

وی با بیان اینكه امسال برداشت انبه در كل استان سیستان و بلوچستان 50 درصد كاهش داشته است، افزود: دلیل آن زیاد بودن آفات گل آذین و سال آف (سال كم باری انبه) است.

وی گفت: 300 نفر در شهرستان نیكشهر به كار كاشت، داشت و برداشت محصول انبه اشتغال دارند.

در شهرستان نیكشهر افزون بر 9 هزار هكتار زمین كشاورزی زراعی و باغی وجود دارد كه عمده محصول كشاورزی نیكشهر خرما، هندوانه، برنج، مركبات، انبه و سبزی و صیفی است.

نیكشهر در 510 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

3043 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها