۷ خرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۰۸
کد خبر: 81626409
T T
۰ نفر
امام جمعه گرگان: شخصیت حضرت امام (ره) هنوز بطور كامل معرفی نشده است

گرگان - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت امام راحل گفت: هنوز شخصیت این امام فرزانه بصورت كامل برای مردم شناخته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید كاظم نورمفیدی عصر پنجشنبه در آیین بزرگداشت امام راحل كه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مصلی گرگان برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط كنونی بیشترین آشنایی مردم تنها با نهضت و انقلاب حضرت امام است و كمتر با شخصیت وانگیزه امام از انقلاب آشنایی دارند.

امام جمعه گرگان با تاكید بر ضرورت آشنایی بیشتر با شخصیت و انگیزه امام راحل از انقلاب اسلامی اضافه كرد: ماهیت نهضت حضرت امام دینی و اسلامی بود و ایشان پرچمدار اسلام راستین در دنیای معاصر بودند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: اگرچه انقلاب و نهضت حضرت امام در ظاهر رنگ و بوی سیاسی داشت، اما حقیقت نهضت ایشان همان حقیقت و انگیزه قیام امام حسین (ع) بود.

آیت الله نورمفیدی گفت: امام حسین (ع) وقتی دید اسلام از مسیر راستین منحرف می شود برای نجات اسلام و مبارزه با انحراف قیام كرد و همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشت.

نماینده ولی فقیه در گلستان اضافه كرد: انگیزه و دغدغه امام راحل در آغاز نهضت نجات اسلام بود و احساس كرده بود كه دین در معرض خطر است و برای همین همچون امام حسین برای مبارزه با انحراف و نجات اسلام و امت اسلامی نهضت خود را اغاز كرد.

امام جمعه گرگان اضافه كرد: امام راحل نیز همچون امام حسین (ع) همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشت وسختی هایی از جمله زندان ، حصر ، تبعید و محاصره را به جان خرید و حتی فرزند خویش را نیز از دست داد.

ایت الله نورمفیدی گفت: امام راحل حق بزرگی بر گردن اسلام و امت اسلامی دارد، زیرا حركت امام حركتی برای تمام جهان اسلام و مسلمانان بود.

امام جمعه گرگان ادامه داد: امید است امروز امت اسلامی برای همیشه پاسدار ونگهبان این بنده صالح خدا باشد، زیرا ارتباط بین ملت و امام انقلاب را بیمه می كند.

به گفته آیت الله نورمفیدی امروز نهضت امام و پرچم امام به دست جانشین خلف ایشان رسیده است و همه باید در مسیر انقلاب وخط امام حركت كنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان سیدحسن خمینی را عالمی متفكر و هوشمند دانست كه بیت و خط امام راحل را نگاه خواهدداشت.

این مراسم با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی، وزیر صنعت، معدن وتجارت، استاتدار قم، آیت الله موسوی بجنوردی ،حجت الاسلام یاسر خمینی و مسوولان استانی و شهرستانی و اقشارمختلف مردم درمصلی گرگان برگزار شد.

3039/1648

سرخط اخبار استان‌ها