۸ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۲۵
کد خبر: 81626652
T T
۰ نفر
اتكا به اخلاق زندگي مسالمت آميز انسانها در كنار هم را در پي دارد

قم ـ ايرنا ـ نماينده اتحاديه مجالس كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي گفت: امروز توجه و اتكا به اخلاق، مي تواند زندگي مسالمت آميز همه انسانها در كنار هم را به دنبال داشته باشد.

به گزارش ايرنا، صديق يوسف ابوعقله عصر پنجشنبه در آيين افتتاحيه دومين كنفرانس بين المللي فقه و قانون در مركز فقهي ائمه اطهار(ع) قم گفت: با اخلاق مداري، انسانها مي توانند براساس مفاهيم مشترك، در كنار هم با صلح و آرامش زندگي كنند.

وي با اشاره به جايگاه اخلاق در همه اديان الهي به ويژه در مكتب اسلام، خاطرنشان كرد: اخلاق بايد مبناي قانونگذاري باشد، نه اينكه ما معيارهاي اخلاقي را بر حسب قوانين بسنجيم، زيرا ممكن است با هم در تعارض باشند، چنانچه رژيم اشغالگر صهيونيستي با توجيه كردن، خانه هاي مردم مظلوم فلسطين را تخريب مي كند.

نماينده بين المجالس اسلامي با بيان اينكه آموزه هاي ديني و قرآني، مي تواند پايه و اساس قوانين بين المللي و در نتيجه صلح و آرامش ميان تمدن ها و انسانها باشد، تصريح كرد: پيامبر اكرم(ص)، قوانين اخلاقي را درجامعه جاهلي پيش از ظهور اسلام تبيين نمود و حكومتي را بر اساس عدل و اخلاق در ميان اعراب بنا نهاد.

دومين كنفرانس بين المللي فقه و قانون با محورهاي نسبت سنجي فقه، اخلاق و قانون، تقنين اخلاق و اخلاق قانون در دو نوبت پنجشنبه شب و روز جمعه با برگزاري پنل هاي تخصصي و ارايه مقالات علمي از سوي انديشمندان و صاحبنظران داخلي و خارجي به كار خود ادامه داده و مراسم اختتاميه اين همايش نيز عصر جمعه در مركز فقهي ائمه اطهار(ع) قم برگزار خواهد شد. ك/3

8146 / 1175

سرخط اخبار استان‌ها