۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۷
کد خبر: 81628230
T T
۰ نفر

پست برق اسپكه نيكشهر وارد مدار شد

۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۷
کد خبر: 81628230
پست برق اسپكه نيكشهر وارد مدار شد

زاهدان- ايرنا- فرماندار نيكشهر گفت: پست برق اسپكه مركز بخش لاشار نيكشهر در جنوب سيستان و بلوچستان پس از گذشت حدود 6 ماه با پيگيريهاي متعدد از سوي مسوولان و انعكاس آن در خبرگزاري ايرنا وارد مدار شد.

صاحب گل صالحي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با راه اندازي اين پست برق افت ولتاژ برق بخش لاشار مرتفع و از سوختگي لوازم خانگي و برقي جلوگيري مي شود.

وي از تلاشهاي مدير عامل برق منطقه اي سيستان و بلوچستان قدرداني كرد و افزود: با تلاشهاي مسوولان تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار برقرساني شده و روستاهاي كمتر از 20 خانوار نيز در برنامه برقرساني قرار دارند.

وي خواستار راه اندازي پست برق در مناطق چانف، مته سنگ، مهمدان بنت و كوچينك شد و افزود: افت ولتاژ برق موجب ضرر و زيان و سوختگي لوازم خانگي و برقي شده و نارضايتي زيادي را بوجود آورده است.

فرماندار نيكشهر همچنين بر توسعه برق روستايي تاكيد كرد و افزود: تمامي 395 روستاي نيكشهر نياز به توسعه برق دارند.

بر اساس اخبار منتشر شده در دهه نخست آذر 93پست برق 230 كيلو ولت اسپكه نيكشهر با حضور استاندار سيستان و بلوچستان و با 130 ميليارد ريال سرمايه گذاري مورد بهره برداري قرار گرفت.

عمليات اجرايي اين طرح ارديبهشت سال 1393 از سوي شركت برق منطقه اي استان آغاز و هدف از ايجاد آن، تقويت و پايداري شبكه انتقال و فوق توزيع برق، رفع افت ولتاژ و كمبود برق در منطقه و تقويت زيرساخت هاي كشاورزي منطقه عنوان شده است.

3043 / 6081

سرخط اخبار استان‌ها