۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸
کد خبر: 81635706
T T
۰ نفر

نخستین جراحی قلب پریكاردیكتومی در قزوین انجام شد

۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸
کد خبر: 81635706
نخستین جراحی قلب پریكاردیكتومی در قزوین انجام شد

قزوین-ایرنا- رییس بخش جراحی قلب مركز آموزشی - درمانی بوعلی سینا قزوین از انجام نخستین جراحی موفق پریكاردیكتومی توام با عمل جراحی باز قلب در این مركز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین كه روز شنبه به ایرنا نمابر شد، دكتر سید سعید فرزام افزود: بیمار بانویی 43 ساله بود كه دچار رسوب كلسیم در قلب(كلسیفیكاسیون) و تنگی عروق كرونر بود و پس از عمل باز پنج ساعته، به بخش آی سی یو ICU قلب منتقل شد و هم اكنون حال عمومی وی رضایت بخش است.

وی اضافه كرد: این بیمار، علاوه بر آهكی بودن (كلسیفیفه) قلب، دچار ناهنجاری مادرزادی آنومالی وتنگی عروق كرونر بود كه باعث نارسایی قلب به انجام عمل جراحی توام نیاز داشت.

فرزام ادامه داد: پیش از این، باتوجه به نبود تجهیزات، اینگونه بیماران برای درمان به تهران اعزام می شدند، اما با تجهیز بخش این عمل جراحی با موفقیت انجام شد.

مركز آموزشی - درمانی بوعلی سینا، یكی از مراكز پیشرفته قلب استان است كه آماده پذیرش بیماران استان و استان های همجوار، به منظور انجام آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق كرونر و محیطی و همچنین جراحی قلب (بای پس عروق كرونر و بیماری های دریچه ای) است.

7388 / 6128

سرخط اخبار استان‌ها