۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱
کد خبر: 81644394
T T
۰ نفر
خريد شارژ از محل يارانه تعدادي از اهالي محروم چهارمحال و بختياري

شهركرد-ايرنا-رييس پليس فتا چهارمحال و بختياري از شناسايي و دستگيري فردي كه اقدام به برداشت غيرمجاز از يارانه نقدي 43 نفر كرده بود،خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس،سرهنگ قاسم جعفريان روز شنبه افزود: افرادي به پليس فتاي استان مراجعه و اظهار كردند كه مدتي است بصورت غيرمجاز مبالغي از حسابشان كسر مي شود.

وي اظهار داشت: شاكيان اعلام كردند داراي حساب در يكي از بانك ها هستند كه يارانه نقدي ماهيانه به آن واريز مي شود اما به محض واريز يارانه نقدي، مبالغي از حسابشان برداشت مي شود.

سرهنگ جعفريان افزود: با بررسي كارآگاهان، مشخص شد وجوه برداشتي از حساب شاكيان از طريق كارت شارژ و از خطوط مختلف صورت گرفته است.

وي اضافه كرد: با تلاش كارآگاهان، عامل برداشت كننده از حساب مردم كه جواني 21 ساله بود، شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي، احضار شد.

وي گفت: متهم كه در ابتدا منكر اتهامات بود، پس از مواجه شدن با مستندات به بزه انتسابي اقرار كرد و گفت قبلاً در يكي از بانك ها كه متصدي آن عمويم بود، رفت و آمد داشتم و بعضي اوقات او به من اعتماد مي كرد و امور بانك را به من مي سپرد تا يك روز اطلاعات محرمانه تعدادي كارت عابر بانك افراد يارانه بگير مناطق دور افتاده و محروم شهرستان لردگان را يادداشت كردم و هر ماه پس از واريز يارانه نقدي، به مرور از حساب آنها اقدام به خريد كارت شارژ مي كردم.

اين مقام انتظامي اضافه كرد: متهم از اين طريق يكهزار و 500 فقره كارت شارژ و حدود 50ميليون ريال از حساب 43 نفر به صورت غيرمجاز و اينترنتي برداشت كرده است.

رييس پليس فتا استان چهارمحال و بختياري اظهار كرد: متهم پس از تكميل تحقيقات به مراجع قضايي معرفي شد.

سرهنگ جعفريان با هشدار در باره خطر واگذاري كارت بانكي و اطلاعات آن به ديگران خاطرنشان كرد: تعويض رمز عبور به صورت دوره اي راهكاري مناسب براي جلوگيري از اين گونه سوء استفاده هاست.

7360/6027

سرخط اخبار استان‌ها