۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85478436
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری با وجود رتبه خوب فعالیت بدنی جایگاه دهم فشارخون در کشور را دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: استان چهارمحال و بختیاری رتبه خوبی را در میزان فعالیت و تحرک بدنی کسب کرده است، اما در آمار فشار خون رتبه ۱۰ کشور را دارد و در این زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا کلانتری عصر چهارشنبه در نخستین گردهمایی روسای کمیته‌ها و مربیان منتخب ورزش‌های روزانه سراسر کشور در شهرکرد افزود: فرهنگ ورزش همگانی، تحرک، پویایی و افزایش فعالیت‌های بدنی باید در بطن جامعه نهادینه شود و طرح ملی ورزش و مردم در راستای توسعه فرهنگ ورزش همگانی در کشور اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اصل قانون اساسی مبنی بر آموزش و تربیت بدنی رایگان برای مردم گفت: ورزش همگانی یک رشته چند وجهی است که توسعه این رشته مشارکت همه دستگاه های اجرایی را می‌طلبد.

چهارمحال و بختیاری با وجود رتبه خوب فعالیت بدنی جایگاه دهم فشارخون در کشور را دارد

کلانتری افزود: طرح ملی ورزش و مردم یک طرح بلندمدت و راهبردی با هدف نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه است، که در نشست شورای عالی ورزش به ریاست رییس‌جمهور تصویب شده و یکی از اتفاقات خوب اخیر کشور در حوزه ورزش همگانی است.

وی اظهار داشت: طرح توسعه و تعمیم ورزش همگانی با عنوان برنامه ملی "ورزش و مردم" با هدف ایجاد زمینه ورزش رایگان برای همگان، نیاز به همکاری و هم‌افزایی همه بخش‌ها، دستگاه‌ها، سمن‌ها و کانون‌های محلی دارد.

چهارمحال و بختیاری با وجود رتبه خوب فعالیت بدنی جایگاه دهم فشارخون در کشور را دارد

فرهنگ ورزش همگانی در جامعه نهادینه شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: طرح ملی ورزش و مردم یک طرح ملی اثرگذار در راستای ایجاد نشاط، پویایی و ارتقاء سلامت افراد جامعه است .

شهرام خواجوی افزود: ورزش همگانی از عمومی‌ترین و مردمی‌ترین رشته‌های ورزشی در کشور است که همه رده‌های سنی و همه اقشار جامعه را شامل می شود و همه می‌توانند در این رشته های ورزشی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زندگی امروز باعث کاهش سطح فعالیت و کم تحرکی در جامعه شده است، گفت: اجرای طرح ملی مردم و ورزش همگانی زمینه لازم برای تحرک، پویایی و فعالیت همه را فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین گردهمایی روسای کمیته‌ها و مربیان منتخب ورزش همگانی و روزانه سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha