۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81644397
T T
۰ نفر

شش هكتار باغ درخت سرو در زنجان طعمه حریق شد

۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳
کد خبر: 81644397
شش هكتار باغ درخت سرو در زنجان طعمه حریق شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: شش هكتار باغ درخت سرو در یكی از باغات قرار گرفته در 15 كیلومتر شهر زنجان واقع در مسیر ارتباطی زنجان - بیجار طعمه حریق شد و از بین رفت.

علی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش زدن چوب درختان خشكیده و لاستیك مستعمل و سرایت سریع آن به علف های هرز خشك شده باعث شد تا درختان سرو نزدیك به محل نیز دچار حریق شود.

وی اظهار كرد: نیروهای عملیاتی آتشنشانی زنجان با استفاده از چند دستگاه خودرو سبك و سنگین امداد پنج ـ شش ـ 13 و 16 عازم محل شده و پس از 110 دقیقه تلاش حریق را مهار و اطفا كردند.

محمدی با بیان اینكه جمعه روز پركاری برای آتش نشانی شهر زنجان بود افزود: در این روز آتش زدن علف های هرز خشك شده مقابل ساختمان راهنمایی و رانندگی، روبروی نمایشگاه بین المللی كاسپین، محوطه دبیرستان شریعتی و فضای روبرویی مسجد قبا، باعث شد تا آتشنشانان به منظور جلوگیری از گسترش آتش وارد عمل شوند.

وی اجتناب افراد از آتش زدن علف های هرز خشك شده را امری بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: طی ماه گذشته نیز علف های هرز در پارك دانشجو، مقابل ستاد فرماندهی انتظامی، میدان شورا، نیك سازان، گاوازنگ، ابتدای جاده دواسب، سایت امام دانشگاه آزاد زنجان، شهرك نصر، جاده شهرك و جاده تهم، توسط برخی افراد به طور دانسته یا نادانسته آتش زده شده بود كه خسارت هایی را نیز تحمیل كرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تاكید براینكه آتش زدن علف های هرز به هر دلیل ضربه به طبیعت است گفت: همه ساله برخی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان از روی تفریح با سوزاندن علف های هرز خشك شده خسارت هایی را به محیط زیست زده و مرگ جوندگان و حشرات را نیز موجب می شوند.

محمدی با بیان اینكه برخی مواقع سرایت آتش ناشی از شعله ور شدن علف های هرز خسارت های مالی سنگین و گاه جبران ناپذیری بر جای می گذارد افزود: ماه گذشته /اردیبهشت/ قریب یك و نیم هكتار مزرعه گندم در كیلومتر دو جاده زنجان - تهم به خاطر سهل انگاری و بی احتیاطی چند معتاد و هفت هكتار دیگر نیز در اول جاده تهم در آتش سوخت و خاكستر شد.

وی یادآور شد: همچنین اردیبهشت سالجاری 100 بند علوفه دامی در روستای دیزج آباد شهر زنجان بنا به دلایلی طعمه حریق شد كه نیاز است صاحبان در نگهداری و حفاظت آن دقت بیشتری كنند.

597/6085

سرخط اخبار استان‌ها