۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۰۷
کد خبر: 81644967
T T
۰ نفر

مخالف برجسته دولت كويت دستگير شد

۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۰۷
کد خبر: 81644967
مخالف برجسته دولت كويت دستگير شد

تهران – ايرنا – وكيل «مسلم محمد البراك» سياستمدار برجسته مخالف دولت كويت روز شنبه اعلام كرد: نيروهاي امنيتي اين كشور وي را كه به اتهام توهين به امير اين كشور به 2 سال زندان محكوم شده بود، دستگير كرده اند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از شهر كويت، براك عضو پيشين مجلس از مدت ها قبل به تغييرات سال 2012 در قانون انتخابات اين كشور، به شدت اعتراض كرده بود.

«محمد عبدالقادر الجاسم» وكيل براك به رويترز گفت: ماموران افزون بر شخص براك، 9 تن از بستگان وي را نيز دستگير كرده اند.

جاسم افزود: اين عضو پيشين مجلس كويت در اعتراض به شرايط حبس خود و قراردادن وي در حبس انفرادي در بخش زندانيان محكوم به اتهام ارتكاب جرايم مرتبط با مواد مخدر، اعتصاب غذا كرده است.

به گفته وي، بستگان براك در اداره تحقيقات جنايي بازداشت شده اند.

به نوشته روزنامه كويتي الراي و وبگاه خبري الان، براك در يك مزرعه در كبد در جنوب غربي شهر كويت دستگير شده است.

پرونده محكوميت وي به سال 2012 در آستانه ايجاد تغييرات در قانون انتخابات به دستور شيخ «صباح الاحمد الصباح» امير اين كشور بر مي گردد كه به نظر مخالفان به نفع نامزدهاي هوادار و متمايل به دولت بود.

براك در آن پرونده به اتهام توهين به شيخ صباح به تحمل 5 سال زندان محكوم شد كه مدت محكوميت وي در دادگاه تجديدنظر به 2 سال كاهش يافت و در دادگاه رسيدگي در ماه گذشته (مه) تاييد شد.

براك گفته است كه اين حكم وي را از يك سطح از روند قضايي محروم كرده است.

با وجود آنكه در اين كشور متحد غرب، در جريان اعتراض هاي سال 2011 در كشورهاي عربي، تظاهرات گسترده اي برگزار نشد، اما شهروندان اين كشور در سال 2012 در اعتراض به تغييرات در قانون انتخابات، تظاهرات خياباني بزرگي برپا كردند.

دولت كويت در آن هنگام تهديد به سركوب مخالفان با مشت آهنين كرده بود.

خاورم**1486**1547

سرخط اخبار جهان