۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۱۹
کد خبر: 81644973
T T
۰ نفر
خدمات بهداشت و درمان بایدبه طور متوازن برای شهروندان ارائه شود

ساری - ایرنا - نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات بهداشت و درمان باید به طور متوازن برای شهروندان ارائه شود تا رضایت و سلامت جسمی و روحی شهروندان فراهم شود.

حجت الاسلام علی اكبر ناصری عصر شنبه در جلسه بررسی مشكلات و چالش های پیش روی بهداشت و درمان بابل با حضور مردم، مسوولین و پزشكان در درمانگاه شبانه روزی مهر آبادیان در منطقه موزیرج این شهرستان بیان كرد: در بسیاری از كشورهای پیشرفته اجازه نمی دهند بیمارستان ها در دل شهر احداث شود و این امر می تواند با توجه به ترافیك سنگین شهر بابل و مراجعه بیماران از غرب و شرق استان به شهرستان یك مبنا باشد.

وی افزود: شهرستان بابل به عنوان قطب پزشكی در سطح استان مازندران مطرح می باشد و براساس آمار ارائه شده از سوی مسوولین بهداشت و درمان شهرستان، 40 درصد از بیماران مراجعه كننده به بیمارستان های بابل غیر بومی و از شهرستان های غرب و شرق استان مازندران می باشند.

دبیر مجمع نمایندگان شمال كشور این را هم گفت كه با توجه به حجم بالای مراجعه به شهرستان باید برای رفاه همشهریان در مناطق مختلف زیرساخت های لازم درمانی فراهم شود.

وی گفت: شهرستان بابل با وجود 270 هزار بیمه شده تامین اجتماعی نیاز مبرم به تاسیس بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی دارد و برای تحقق این امر پیگیر می باشیم تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی ادامه داد: منطقه موزیرج بابل كه در ورودی شهر با جمعیت حدود 40 هزار نفر ثابت و 70 هزار نفر متغیر وجود دارد ، عدم استقرار یك داروخانه شبانه روزی قابل قبول نیست.

ناصری در ادامه بیان داشت: مقرر شد با پیگیری های لازم در كوتاه ترین زمان داروخانه شبانه روزی و یك آزمایشگاه مجهز در منطقه موزیرج واقع در درمانگاه شبانه روزی مهر آبادیان راه اندازی شود تا مردم منطقه راحتر به امكانات بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند.

وی گفت: براساس آموزه های اسلامی پیشگیری در بحث بهداشت و درمان بسیار مورد تاكید می باشد و مسوولین علوم پزشكی با بهره گیری از ظرفیت رسانه های مجازی و مكتوب و صدا و سیما باید فرهنگسازی در پیشگیری از بیماری را ترویج دهند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: خدمت برای مردم یك نعمت و عبادت است و همه ما باید تلاش كنیم تا براساس نیازهای روز جامعه و دغدغه های جوانان و خانواده ها از قبیل اشتغال ، مسكن ، ازدواج و تولید پایدار زمینه رشد و تعالی ایران اسلامی را فراهم كنیم.

ناصری اضافه كرد: طرح كمربندی جنوبی بابل و نیز طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف بعنوان دو پروژه بزرگ در این شهرستان است كه به شكر خدا با شتاب قابل قبولی در حال تكمیل است كه امیدواریم براساس قول های داده شده یك لاین كمربندی جنوبی بابل تا هفته دولت به بهره برداری برسد.ك/2

7328/6097

سرخط اخبار استان‌ها