۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۲
کد خبر: 81645229
T T
۰ نفر
مشاور وزير كشور در اموربانوان از مادر شهيدان غلامعباس و حميد شيخي فيني تجليل كرد

بندرعباس- ايرنا - مشاور وزير كشور در امور بانوان در ديدار با مادر شهيدان غلامعباس و حميد شيخي فيني در منزل ايشان ، از سالها صبر و ايثار و ترويج فرهنگ شهادت تجليل كردند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، فهيمه فرهمندپور در اين ديدار به خاطر صبر و بردباري و تلاش خالصانه خانواده شهيدان شيخي فيني در جهت پاسداشت راه مقدس شهدا ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تقدير و لوح سپاس و هديه اي به رسم يادبود اهدا كرد .

مديركل بنياد شهيد وامورايثارگران هرمزگان نيز در اين ديدار در خصوص مبارزات قبل از انقلاب اين خانواده و نحوه شهادت شهيدان شيخي فيني سخن گفت و افزود: بسيجيان اين استان در عمليات هاي آبي – خاكي در طول هشت سال دفاع مقدس و در رويارويي مستقيم با آمريكاي جنايتكار در خليج فارس نقش آفريني كردند.

اسحاق دستگزين با اشاره به اينكه هرمزگان سابقه نبرد در تمامي جبهه هاي نبرد با دشمنان را داراست ، بيان داشت: شهداي انقلاب و ترور بعد از انقلاب ، شهداي نبرد هشت سال مقدس ، شهداي امنيت ( درگيري با اشرار مسلح و قاچاقچيان مواد مخدر) ، شهداي هواپيمايي ايرباس كه خود نشان از ايثار و جانفشاني دريادلان هرمزگاني دارد .

وي با اذعان به اينكه از سال1364 استان هرمزگان به عنوان منطقه جنگي شناخته شده است ، گفت: حفظ و حراست از جزاير 14 گانه خليج فارس و ايجاد امنيت مرزهاي دريايي كشور نيز يكي از حساس ترين وظيفه ارگان هاي نظامي در اين استان بشمار مي رود كه در اين راه نيز به صورت مداوم شهيداني تقديم اين نظام كرده است .

در ادامه اين ديدار همچنين مادر شهيدان شيخي فيني خاطراتي از نحوه مبارزات قبل از انقلاب و همچنين هشت سال دفاع مقدس و اعزام به جبهه و كيفيت شهادت فرزندان شهيدش بيان كرد.

بعد از برنامه ديدار و سركشي از خانواده شهيد فرهمند پور مشاور وزير كشور در امور بانوان و ديگر مسوولان وزارت ، مديركل بنياد شهيد وامورايثارگران و مشاور استاندار هرمزگان در امور بانوان با حضور در گلزار ملكوتي شهداي بندرعباس به ساحت مقدس شهدا اداي احترام كرد.

استان هرمزگان بيش از يك هزارو260شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده كه عزيزان در دوران پيروزي انقلاب توسط عوامل رژيم شاه ومنافقين ، در طول هشت سال دفاع مقدس ، دفاع ازمرزهاي آبي كشور در آبهاي خليج فارس و درگيري مستقيم با آمريكا دراين منطقه ، هواپيماي ايرباس، مكه و مبارزه با اشرار وقاچاقچيان مواد مخدر به شهادت رسيدند. ك/3

7195/6048

سرخط اخبار استان‌ها