۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶
کد خبر: 81645307
T T
۰ نفر
نماينده مجلس: كميسيون روستايي در خانه ملت تشكيل مي شود

مراغه - ايرنا - رييس فراكسيون توسعه روستايي و عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: به زودي كميسيون روستايي براي رسيدگي به مشكلات روستاها در خانه ملت تشكيل مي شود.

غلامحسين شيري علي آباد، روز يكشنبه در آيين بهره برداري از واحد مرغداري تخمگذار تمام خودكار كشور در هشترود افزود: با تشكيل اين فراكسيون مسائل و مشكلات روستاها به صورت يكجا و اصولي رسيدگي و براي رفع آن ها برنامه ريزي مي شود.

وي اظهار كرد: برنامه ريزي براي رفع مشكلات روستاها با توجه به رويكرد تدوين بودجه كشور و متناسب با توسعه روستاها كه مورد تاكيد مسوولان ارشد نظام و رهبر معظم انقلاب است، انجام مي شود.

نماينده مردم هشترود و چاراويماق در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به كشاورزي بودن اين منطقه، احداث و ايجاد صنايع تبديلي در اين شهرستان ها را ضروري دانست و ادامه داد: با ايجاد اين صنايع، كشاورزان ديگر مجبور به فروش محصولات به واسطه ها با قيمت پايين نمي شوند.

شيري، يادآوري كرد: اين شهرستان بيش از سه هزار و 200 هكتار باغ و بيش از 85 هزار هكتار اراضي كشاورزي قابل كشت دارد و ايجاد اين صنايع موجب حمايت از كشاورزان و اشتغالزايي براي افراد جوياي كار مي شود.

مجري طرح مرغداري تخمگذار تمام اتوماتيك هشترود نيز در اين آيين گفت: اين واحد مرغداري با بيش از 51 ميليارد ريال اجرا شده كه سهم تسهيلات از صندوق توسعه ملي 26 ميليارد و 680 ميليون ريال و سهم آورده شخصي نيز 25 ميليارد ريال است.

علي اصغر پورعلي، افزود: اين واحد با ظرفيت 120 هزار قطعه به صورت تمام اتوماتيك توان توليد دو هزار و 50 تن تخم مرغ در هر دوره را دارد و در مدت يك سال ساخته شده و براي 90 نفر بصورت مستقيم و غير مستقيم اشتغال ايجاد كرده است.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعيت در 120 كيلومتري جنوب شرقي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.

7486/8023/518

سرخط اخبار استان‌ها