فرهنگسراي شهركرد پس از يك دهه چشم انتظاري بهره برداري مي شود

شهركرد -ايرنا-فرهنگسراي شهركرد پس از نزديك به يك دهه چشم انتظاري هنرمندان ،روز سه شنبه با حضور معاون اول رييس جمهوري بهره برداري مي شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت:پس از 13 سال انتظار هنرمندان،فرهنگسراي شهركرد آماده بهره برداري شد.

به گزارش ايرنا،جواد كارگران دهكردي ،روز يكشنبه در نشست خبري در پاسخ به سوال ايرنا درباره اتمام اين طرح بزرگ افزود:براي ساخت اين طرح بزرگ بيش از 120ميليارد ريال هزينه شد.

وي گفت:براي تجهيز كامل بخشي ديگر از اين فرهنگسرا نيز به 30ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز است.

به گزارش ايرنا،فرهنگسراي شهركرد در سال 81 با حضور احمد مسجد جامعي، وزير وقت فرهنگ و ارشاد اسلامي،كلنگ زني شد كه در يك دهه اخير، يكي از مهمترين طرحهاي زيربنايي بخش فرهنگ و هنر چهارمحال و بختياري محسوب شده است.

مديركل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختياري گفت:اين طرح در 9 هزار متر احداث شده و در ارائه خدمات فرهنگي در استان نقش بسزايي خواهد داشت.

به گفته وي،بخش هاي اداري،كتابخانه و سالن بزرگ 1200 نفري اين فرهنگسرا از مهمترين ويژگي ها اين طرح عمراني است.

وي افزود:اين فرهنگسرا از موقيعت مناسب جغرافيايي برخوردار است و محلي براي فعاليت هاي فرهنگي و هنري استان خواهد شد و به يك مركز بزرگ براي برنامه هاي فرهنگي هنري تبديل مي شود.

به گفته وي، در فضاي طبقه همكف فرهنگسرا يك سالن كتابخانه به مساحت 540 متر و فضاي نمايشگاه با يك هزار و 270مترمربع مساحت قرار داد، فضاي نمايشگاه شامل سالن نمايشگاه هنر و صنايع دستي، فضاي باز نمايشگاهي و مخزن است.

كارگران افزود: سالن نمايشگاه هنرهاي تجسمي و صنايع دستي، محل لابراتوار، استوديوي صدا و تصوير و ساختمان اداري، نمازخانه و سالن بزرگ مطالعه از ديگر امكانات پيش بيني شده در فرهنگسراي بزرگ شهركرد است.

وي تصريح كرد: فضاي آموزشي با مساحت 765متر شامل كلاس هاي آموزش فرهنگي و هنري و اتاق نشست داوران است.

كارگران گفت:فرهنگسراي شهركرد به لحاظ معماري و مهندسي ساخت، يكي از طرح هاي بي نظير استان است كه از سوي سازمان مسكن و شهرسازي اجرايي شد.

به گزارش ايرنا،معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران روز سه شنبه به چهارمحال و بختياري سفر مي كند و با حضور اسحاق جهانگيري چندين طرح بهره برداري مي شود.

2097

سرخط اخبار استان‌ها