پيگيري هاي لازم براي رفع مشكلات مطبوعات انجام شده است

ياسوج - ايرنا - رييس هيات مديره و مديرعامل شركت تعاوني مطبوعات كشور گفت: پيگيري ها و رايزني هاي لازم از سوي مسوولان اين شركت براي رفع مشكلات مطبوعات كشور به ويژه در زمينه تامين كاغذ مورد نياز آنها انجام شده كه نتايج آن به زودي اعلام مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي اكبر بهبهاني عصر يكشنبه در نشست با جمعي از مديران مسوول و صاحب امتيازهاي مطبوعات كهگيلويه و بويراحمد افزود: شركت تعاوني مطبوعات كشور 27 سال سابقه فعاليت داشته و هم اكنون نيز دو هزار عضو دارد و هزينه عضويت اوليه هر فرد در آن نيز دو ميليون ريال است.

وي بيان كرد: مطبوعات محلي و ملي بر اساس 40 شاخص به پنج گروه از درجه يك تا درجه پنج دسته بندي شده اند و پس از اين نيز آگهي ها متناسب با رتبه هر نشريه بين آنها توزيع مي شود.

بهبهاني اظهار كرد: شركت تعاوني مطبوعات كشور آماده راه اندازي دانشگاه مجازي براي آموزش غيرحضوري مديران مسوول و صاحب امتيازهاي مطبوعات كهگيلويه و بويراحمد است.

بازرس شركت تعاوني مطبوعات كشور نيز در اين نشست، گفت: حدود هفت هزار و 600 نشريه تاكنون در كشور مجوز فعاليت دريافت كرده اند كه از اين تعداد تنها دو هزار و 700 تا دو هزار و 800 مورد فعال بوده و مابقي نيز به دلايل مختلف نيمه تعطيل و يا تعطيل هستند.

سيد فريد پيمان افزود: يارانه تمام مطبوعات فعال كشور در طول يك سال 400 ميليارد ريال است كه با توجه به بالا بودن قيمت كاغذ و هزينه هاي چاپ ناچيز بوده و جوابگو نخواهد بود.

وي بيان كرد: شركت تعاوني مطبوعات كشور از تمام نقاط ايران عضو مي پذيرد و تمام اعضاي آن نيز از مزاياي يكسان بهره مند خواهند شد.

پيمان اظهار كرد: شركت تعاوني مطبوعات كشور مي تواند به رفع بخش عمده اي از مشكلات مطبوعات محلي و ملي كمك كند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين نشست، گفت: اهميت و جايگاه ويژه رسانه ها و نقش چشمگير آنها در توسعه جامعه بر هيچ فردي پوشيده نيست و به همين دليل بايد حمايت شوند.

رضا دهباني پور افزود: در مورد حساسيت و ظرافت كار رسانه اي همين بس كه رسانه همچون شمشير دو لبه است كه مي تواند آباد كننده و يا ويرانگر باشد.

وي بيان كرد: رسانه ها به عنوان ركن چهارم دموكراسي داراي قدرت قابل توجهي بوده و بايد سعي شود به سمت ايجاد آرامش هر چه بيشتر در جامعه سوق يابند.

دهباني پور با تاكيد بر لزوم فعال شدن خانه مطبوعات كهگيلويه و بويراحمد، اظهار كرد: تحقق اين امر مهم زمينه ساز رفع مشكلات مطبوعات، نشريات و روزنامه هاي استان بوده و به رونق روزافزون آنها كمك بسزايي مي كند.

كارشناس پليس فتا كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين نشست، گفت: مطبوعات و رسانه هاي استان پليس فتا را ياور و مشاور امين خود دانسته و تعامل سازنده اي با آن داشته باشند.

سروان هجير ميرزايي افزود: از مطبوعات، نشريات و روزنامه هاي كهگيلويه و بويراحمد انتظار مي رود زودتر از موعد مقرر هيچ مطلبي در مورد انتخابات پيش رو منتشر نكنند.

وي بيان كرد: با توجه به قومي و قبيله اي بودن بافت جمعيتي كهگيلويه و بويراحمد ممكن است چنين اقدامي از سوي مطبوعات اين استان منجر به ايجاد تشنج در استان شود.

در اين نشست دو نفر از مديران مسوول و صاحب امتيازهاي مطبوعات كهگيلويه و بويراحمد براي پيگيري امور و مشكلات نشريه هاي فعال استان از طريق شركت تعاوني مطبوعات كشور مشخص شدند.

كهگيلويه و بويراحمد بيش از 50 نشريه، هفته نامه، دو هفته نامه و سايت خبري دارد كه تعداد قابل توجهي از آنها به دليل مشكلات مالي غيرفعال است.

7535/6162

سرخط اخبار استان‌ها