۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۲۴
کد خبر: 81646614
T T
۰ نفر

حاشيه هاي مراسم سالگرد حماسه 24 خرداد سال 92 در قم

۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۲۴
کد خبر: 81646614
حاشيه هاي مراسم سالگرد حماسه 24 خرداد سال 92 در قم

قم- ايرنا- مراسم سالگرد حماسه 24 خرداد سالروز انتخابات رياست جمهوري در سال 92 وانتخاب حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني به عنوان رييس جمهور اسلامي ايران كه عصر يكشنبه در سالن همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار شد، با حاشيه هايي همراه بود.

به گزارش ايرنا، در اين مراسم از طيف هاي مختلف سياسي اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و برخي مسوولان ارشد استان قم حضور داشتند.



**دكتر محمد رضايي استاد دانشگاه هاي قم دراين آيين به نمايندگي از جامعه علمي و دانشگاهي پشت تريبون قرار گرفت و در ميانه سخنان وي، ميكرفون براي چند دقيقه اي قطع شد.

وي طي سخناني گفت: امروز فضاي آرامش و همراه با اعتمادي بر دانشگاه هاي كشور حاكم شده و رييس جمهوري و هيات دولت نيز از نظرات دانشگاهيان استفاده مي كنند.وي اعتدال را از پايه هاي تمدن اسلامي برشمرد و گفت: يكي از مهمترين عوامل شكل گيري تمدن اسلامي مدارا و زندگي مسالمت آميز است ، بايد به آراء و افكار هم احترام بگذاريم و در فضاي صميمي همديگر را نقد و از پرخاشگري پرهيز نماييم.

**اين استاد دانشگاه يادآورشد: نبايد به گونه اي برخورد كنيم كه افرادي را از دايره خودي كنار بزنيم، مديران و مسوولان ما زحمت مي كشند به آنها كمك كنيم، مهربانانه آنان را نقد و با جو صميمي در دانشگاه ها با هم رفتار كنيم تا پايه هاي تمدن اسلامي را رقم زنيم. وي از وجود 32 مركز آموزش عالي و 80 هزار دانشجو در قم خبر داد.



* محمد جليلي نماينده اقشار جوان و ورزشكاران نيز طي سخناني در اين مراسم گفت: اگر به جوانان در حوزه هاي مختلف بها داده شود، تحولات مهمي رخ خواهد داد و اين تحول و افتخار آفريني را در حوزه ورزش شاهديم و اميد است به جوانان بيشر ميدان داده شود. وي گفت: در دولت تدبير و اميد نوعي آرامش رواني در فضاي جامعه حاكم شده است.



* مجري برنامه در اين مراسم باخطاب قرار دادن شهردار قم به عنوان پرفسور، گفت: از مسوولان استان قم، شوراي اسلامي شهر، استاندار و دكتر لاريجاني نماينده مردم قم درمجلس به خاطر زمينه سازي براي حضور پرفسور سقائيان نژاد جهت خدمت در شهر قم تقدير مي كنم.



* حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري در بخشي از سخنان خود نيز از شهردار قم به عنوان فردي توانمند در عرصه استاني و ملي ياد كرد و از مسوولان به خاطر حضور وي در قم تقدير نمود.



* حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي همچنين درقسمت ديگري از سخنان خود گفت، بهتر است سخن خود را كوتاه كنم چون جناب آقاي بنايي ساعت خود را به نشانه اتمام وقت به من نشان مي دهد.



* در طول برنامه، گزارشي از سفر رييس جمهور به شهر مقدس قم و سخنراني در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و ديدار ايشان با مراجع عظام تقليد و سخنان رهبر معظم انقلاب پيرامون دولت پخش مي شد. ك/4

7401/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها