۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴
کد خبر: 81648214
T T
۰ نفر

پيام حماسه 24 خرداد سال 92

۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴
کد خبر: 81648214
پيام حماسه 24 خرداد سال 92

هفته نامه پيك ايلام در شماره 1050 تاريخ 25 خرداد خود يادداشتي به قلم عبدالحميد كرمي مدير مسوول اين هفته نامه با عنوان پيام حماسه 24 خرداد سال 92 منتشر كرده و به بيان ويژگي هاي اين روز پرداخته است.

در اين يادداشت آمده است: در آستانه دومين سال خلق حماسه تاريخي 24 خرداد 92 قرار گرفته‌ايم حماسه‌اي كه در حساس‌ ترين دوره از انتخابات رياست جمهوري برگزار شد چرا كه اين انتخابات بعد از هشت سال پشت سر گذاشتن دولت‌هاي نهم و دهم انجام گرفت دولت‌هايي كه آمده بودند با شعار عدالت محوري و دست پاكي و مردماني از جنس مردم و شعارهاي پوپوليستي و عوام‌گرايانه كه از فقر مردم نهايت استفاده را برد و در نهايت هم شاهد بوديم كه در اين مدت چه گذشت و هنوز هم از آثار و بركات آن همچنان بهره‌منديم.

دولتي با درآمدهاي نفتي سرشار كه در تاريخ 100 سال گذشته كشورمان بي‌نظير اما آثار آن در زندگي مردم سرازير از همه فشارها و سختي‌ها.

سياست‌هايي كه در جبهه اقتصادي انحلال سازمان مديريت و شوراي پول و اعتبار و ساير مراكز قانون تصميم‌گيري كه نتايج آن امروز در بالاترين مقامات اجرايي اين كشور در دوران مسووليت آقايان، به خوبي آشكار مي‌شود بازداشت و زنداني شدن دو تن از معاونين رياست جمهوري نمونه بارز آن است و ديگر اتفاقاتي كه در آينده روشن خواهد شد.

در جبهه سياست خارجي به خوبي مي‌دانيم كه كشور به چه ناملايمات و گرفتاري‌هايي مواجه شده است كه بيان هر يك از اين معضلات مثنوي هفتاد من كاغذ مي‌شود و احتياج به آوردن دليل و برهان نيست فقط از آثار آن همين بس كه دولت تدبير و اميد تمام همّ و غم خود را گذاشته گره‌هاي كور سياست خارجي را گره‌گشايي كند.

هر چند دلواپسي دلواپسان كه خود حامي و بوجود آورنده آن وضعيت بوده‌اند هر روز چالش‌هايي را بوجود مي‌آورد تا شايد وضعيت تغيير نكند چرا كه موفقيت‌هاي اين دولت را شكست خود مي‌پندارند.

در عرصه قانون و قانون‌گريزي، زير پا گذاشتن موازين اخلاقي و كشمكش‌هايي كه بين دولت نهم و دهم و مجلس اتفاق افتاد و بگم ‌بگم‌هاي آنچناني موجب خدشه‌دار شدن جايگاه قوه مقننه و قوه مجريه گرديد.

با ذكر اندكي از اين معضلات مردم در انتخابات 24 خرداد الحق حماسه آفريدند كه در بين كانديداهاي متعدد با شعارهاي گوناگون، جناب آقاي دكتر روحاني و سياست‌ها و برنامه‌هاي ايشان را برگزيدند.

تمامي تلاش دولت در اين مدت بر اين قرار گرفته كه در مرحله اول آثار خرابي‌ها و ندانم‌كاري‌ها را برطرف و سپس با ايجاد بسترهاي مناسب سعي در ايجاد رونق در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي و اخلاقي نمايد.

شعار اساسي اين دولت براساس روش اعتدال و جذب همه نيروهاي دلسوز كشور در عرصه مديريت و زدودن بگو مگوهاي بيجا و بي‌مورد و اصلاح سياست‌هاي اقتصادي و تعامل سازنده با جهان و ايجاد اميد در بين مردم كه با فضل الهي و حمايت‌هاي همه جانبه مردم و هدايت‌هاي مقام معظم رهبري شاهد شكوفايي و سرزندگي كشور و نظام جمهوري اسلامي در جهان باشيم و جاي اين اميدواري وجود دارد كه دولت يازدهم با تدبير و برنامه‌ريزي دقيق و همه جانبه اميد را به زندگي مردم برگرداند.

منبع: هفته نامه پيك ايلام

9002

سرخط اخبار استان‌ها