۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۸
کد خبر: 81649113
T T
۰ نفر
فعاليت هاي آموزش و پرورش بدون محوريت مدارس ناقص است

شيراز - ايرنا - مديركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت:در نظام آموزش و پرورش هرگونه فعاليتي كه بدون محوريت مدارس انجام شود، ابتر و ناقص است.

به گزارش ايرنا، محمدرضا مسيب‌ زاده روز سه شنبه در نشست هماهنگي سي و سومين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌ آموزان سراسر كشور، در شيراز بيان كرد:هدف از برگزاري مسابقات در عرصه هاي مختلف در آموزش و پرورش، ايجاد فضاي سالم رقابت و كارگروهي براي دانش آموزان است.

وي افزود: با اين رويكرد، مدارس بايد محور تمام فعاليت ها در بخش هاي مختلف باشد.

وي ادامه داد:وزارت آموزش و پرورش فعاليت‌هاي مختلفي را در زمينه مسائل فرهنگي و مذهبي در قالب بسته‌هاي فرهنگي تقديم دانش‌ آموزان مي‌كند كه در راس آنها برنامه هاي قرآني، عترت و نماز قرار دارد.

مديركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد: سه فعاليت‌ محوري اين وزارتخانه كه برگرفته از منويات رهبر معظم انقلاب مبني بر تربيت 10 ميليون حافظ قرآن كريم در كشور است از اولويت برنامه هاي قرآن،‌ عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در سال جاري است.

مسيب‌ زاده ، به سي و سومين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر كشور كه قرار است مردادماه 94 برگزار شود اشاره كرد و افزود:در اين دوره از مسابقات بيش از شش ميليون دانش ‌آموز معادل نيمي از دانش آموزان سراسر كشور در 9 رشته و سه عنوان قرآن ، عترت و نماز شركت و باهم رقابت مي كنند.

وي گفت:اين رقابت ها در بخش قرآن شامل رشته‌هاي قرائت، تفسير و حفظ ، در بخش عترت شامل نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه و مداحي و در بخش نماز شامل احكام، نماز و اذان است.

مسيب زاده اظهاركرد:رقابت ها در 9 رشته ياد شده در قالب دو بخش پژوهشي و آوايي برنامه‌ ريزي شده است كه استان فارس ميزبان بخش پژوهشي مسابقات است و رقابت‌هاي دانش‌آموزان در رشته‌هاي تفسير، نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه، احكام و نماز در اين استان برگزار خواهد شد.

وي اضافه كرد:بخش پژوهشي و اصلي اين دوره از مسابقات با حضور بيش از دو هزار نفر از دانش آموزان سراسر كشور در شيراز و بخش آوايي اين رقابت ها در خراسان رضوي برگزار مي شود.

مسيب زاده با بيان اينكه توفيق برگزاري مسابقات قرآن پس از 33 سال نصيب استان فارس شده است، بيان داشت: برگزاري مسابقات قرآن دانش آموزاني در شيراز سومين حرم اهل بيت(ع)و در جوار امامزادگان واجب التعظيم و در راس آنها حرم مطهراحمدبن موسي الكاظم شاهچراغ (ع) در اين شهر، افتخار ارزشمندي است.



** ظرفيت هاي قرآني فارس در كشور معرفي شود

مدير كل آموزش و پرورش استان فارس نيز در اين نشست گفت: ميزباني مسابقات سراسري قرآن دانش‌آموزان فرصتي براي تحقق قطب قرآني شدن اين استان است و ضروري است از اين فرصت ارزشمند بهره گيريم و ظرفيت هاي قطب قرآني شدن فارس را به خوبي معرفي و تبيين كنيم.

حميدرضا آذري اظهارداشت: در سي وسومين دوره مسابقات قرآن دانش آموزان سراسر كشور، دانش آموزان به عنوان سفيران معارف ديني در شيراز حضور دارند و شايسته است به گونه اي برنامه ريزي شود تا اين سفيران مبلغ ظرفيت هاي قرآني فارس در كشور باشند.

وي اضافه كرد:سي و سومين دوره مسابقات قرآن دانش آموزان از دوم تا دهم مرداد 94 در شيراز برگزار مي شود و بيش از دو هزار دانش‌آموز به همراه 300 نفر همراه در اين رقابت ها حضور دارند و براي برگزاري هر چه بهتر اين دوره از مسابقات نيازمند همياري و مشاركت دستگاه هاي اجرايي هستيم.



** انس با قرآن متضمن آينده اي روشن براي كشور است

رييس نهاد نماينده ولي فقيه در استان فارس هم گفت: قرآن كريم كتاب زندگي ‌بخش و حيات طيبه جامعه ماست و بدون ترديد انس اقشار مختلف جامعه به ويژه جوانان ، نوجونان و دانش‌ آموزان با اين كتاب آسماني، متضمن آينده اي روشن براي كشور است.

حجت‌الاسلام امين رصاف افزود: ميزباني مسابقات قرآن كريم آثار وبركات فراواني براي استان فارس دارد به همين سبب همگان بايد تلاش كنند در برگزاري هرچه بهتر اين رقابت ها حق مطلب ادا شود.

وي بيان كرد: قرآن وحدت بخش است و برگزاري مسابقات قرآني زمينه ساز ايجاد همدلي و همزباني بيشتر در جامعه است و اميدواريم با مشاركت و همكاري دستگاه هاي اجرايي فارس، ميزباني شايسته براي برپايي اين رقابت ها باشيم.ك/2

3002 /6118 /1596

سرخط اخبار فرهنگ