۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱:۲۷
کد خبر: 81649512
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در گلستان: علما بايد به فكر دين و دنياي مردم باشند

گرگان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: علما بايد مانند پيامبر گرامي اسلام (ص) و ائمه معصومين (ع) همانطور كه به فكر دين مردم هستند، دنياي آنها را نيز در نظر بگيرند.

به گزارش سه شنبه شب ايرنا از دفتر نماينده ولي فقيه در گلستان، آيت اله سيدكاظم نورمفيدي در همايش مبلغين ماه مبارك رمضان افزود: روايات اسلامي سرشار از آموزه هاي مهم در باره سبك و سيره زندگي است كه علما بايد اين نكات را به مردم يادآوري كنند.

امام جمعه گرگان با اشاره به سخنراني مقام معظم رهبري در سفر به استان خراسان شمالي و تاكيد ايشان بر رعايت سبك زندگي اسلامي، خاطرنشان كرد: اين مسائل را به جاي اين كه از غربي ها بياموزيم بايد در آموزه هاي ديني خود جست و جو كنيم.

آيت اله نورمفيدي با اشاره به نقش تربيتي خانواده ها در رشد شخصيتي فرزندان ادامه داد: والدين بايد براي فرزندان خود كرامت قائل شوند زيرا كودكي كه كرامت نبيند در آينده دچار احساس حقارت مي شود.

نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري همچنين در ادامه تأكيدات خود در باره لزوم صرفه جويي در مصرف آب اظهار كرد: كشور ما به ويژه استان گلستان در زمينه آب مشكلات فراواني دارد كه علما بايد مردم را با اين مشكلات آگاه كنند.

آيت اله نورمفيدي با انتقاد از شاليكاري هاي وسيع در سطح استان تاكيد كرد: به دليل كمبود شديد آب، شاليكاري به مصلحت گلستان نيست.

امام جمعه گرگان با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم و لزوم پرداخت زكات گفت: علما بايد با بيان اهميت زكات و تأثير آن در زندگي مردم را به پرداخت زكات تشويق كنند زيرا زكات دادن هم خير دنيا و هم خير آخرت را به همراه دارد.

آيت اله نورمفيدي افزود: 60 درصد درآمد حاصل از جمع آوري زكات قرار است صرف كمك به محرومين و نيازمندان و 40 درصد نيز صرف آباداني و توسعه شود.

وي همچنين با اشاره به همنشيني مسالمت آميز شيعه و سني در گلستان گفت: اين همنشيني كه دشمن چشم ديدن آن را ندارد از 36 سال گذشته در استان آغاز شده و لذا براي ادامه اين وحدت و همبستگي، روحانيون بايد مردم را با دسيسه هاي دشمن براي ايجاد تفرقه بين مسلمين آگاه كنند.

نماينده ولي فقيه در استان گلستان خاطرنشان كرد: تفرقه انداختن بين شيعه و سني آسان ترين و كم هزينه ترين راه دشمن براي رسيدن به اهداف شومش است.

همايش مبلغين رمضان با حضور مسئولان، ائمه جمعه و جماعات و علماي شيعه و سني استان گلستان در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد.

3014/6159/6203

سرخط اخبار استان‌ها