۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۶
کد خبر: 81650446
T T
۰ نفر

350 سند مالكيت براي املاك موقوفات صادر مي شود

۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۶
کد خبر: 81650446
350 سند مالكيت براي املاك موقوفات صادر مي شود

قزوين-ايرنا- مديركل ثبت اسناد و املاك استان قزوين از صدور 350 سند مالكيت براي املاك موقوفات استان تا پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ثبت اسناد و املاك استان قزوين كه روز چهارشنبه به ايرنا نمابر شد، شهريار كناريوند افزود: با توجه به اهميت حفظ موقوفات و احياي آنها و تاكيد دين مبين اسلام به اجراي صحيح نيات واقفين خيرانديش، اين اداره كل تصميم دارد با همكاري اداره كل اوقاف و امور خيريه استان در جهت انجام امور محوله قانوني خود نسبت به صدور اسناد موقوفه و تثبيت املاك موقوفات گا مهاي اساسي در سال جاري بردارد.

وي اضافه كرد: در همين راستا سهميه اعلام شده براي صدور اسناد مالكيت موقوفات براي سال جاري 300 سند مي باشد كه با توجه به برنامه‌ ريزي انجام شده اميدواريم امسال موفق شويم 350 سند املاك موقوفي باقيمانده را صادر كنيم.

كناريوند با تاكيد بر لزوم صدور اسناد مالكيت براي موقوفات و املاك دولتي به منظور جلوگيري از حيف و ميل شدن ادامه داد: يكي از مهمترين دغدغه‌هاي اين اداره كل و تمام دستگاه ها، موضوع زمين خواري املاك دولتي و وقفي توسط افراد سودجو است كه بايد تلاش كنيم تا جلوي اين پديده زشت گرفته شود.

وي صدور اسناد مالكيت موقوفات و تثبيت آنها را مهمترين راهكار در اين زمينه ذكر كرد و گفت: سند دار كردن موقوفات و بقاع متبركه، از تعدي و تجاوز زمين‌ خواران جلوگيري مي‌كند و براين اساس ثبت اسناد و املاك استان آمادگي دارد باتوجه به ظرفيت ها و امكانات موجود براي صدور اسناد مالكيت موقوفات اقدام كند.

كناريوند درباره صدور سند مالكيت براي اراضي موقوفه خاطرنشان كرد: ثبت اسناد مصمم به تعيين تكليف وضعيت اسناد مالكيت موقوفات استان مي باشد كه با پيگيري همكاران اداره كل اوقاف و امور خيريه استان و همكاري واحدهاي ثبتي استان اين امر محقق خواهد شد.

وي با اشاره به تبديل اسناد دفترچه‌اي به سند تك ‌برگي ادامه داد: ما آمادگي داريم در سال جاري اسناد دفترچه اي موقوفات را به سند تك برگ كاداستري تبديل كنيم و اميدواريم با همكاري اداره ‌كل اوقاف در اسرع وقت اين موضوع مهم انجام شود.

كناريوند در ادامه از آغاز اجراي طرح آرشيو الكترونيكي كردن پرونده هاي ثبتي در ثبت شهرستان قزوين خبرداد و گفت: اداره كل ثبت استان قزوين در راستاي سياستها و رسالت هاي خود نياز به توسعه فن آوري نوين دارد، از اينرو توسعه فناوري و گذر از ثبت سنتي به مكانيزه امورات ثبت يكي از اهداف مهم اين اداره كل در سال 94 محسوب مي شود.

وي خاطرنشان كرد: ايجاد آرشيو الكترونيكي ضمن حذف مراجعات فيزيكي به سوابق از جابجايي پرونده جلوگيري مي كند كه اين موضوع موجب سرعت و دقت و تسهيل در رسيدگي به درخواست هاي متقاضيان مي شود.

اين مسوول يادآور شد: با اجراي اين طرح ضمن ارتقاي ضريب امنيت اوراق پرونده ها، فرايند گردش پرونده به صورت الكترونيكي انجام و موجب تسريع در ارايه خدمات به مردم خواهد شد.

مديركل ثبت اسناد و املاك استان قزوين تسهيل در دسترسي به پرونده ها در كمترين زمان ممكن، صرفه جويي در وقت، كاغذ و نيروي انساني، ارتقاي امنيت در حفظ و نگهداري از اسناد و سوابق ثبتي و جلوگيري از دسترسي ارباب رجوع به پرونده ها و عدم جعل و كوتاه شدن دست مراجعين سودجو را از ديگر مزاياي استفاده از آرشيو الكترونيك عنوان كرد.

7388/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها