۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۴۵
کد خبر: 81667648
T T
۰ نفر
بهبود وضعیت بخش بین الملل در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

مشهد - ایرنا - مسول غرفه تاجیكستان جامعه المصطفی در نمایشگاه بین المللی قران و عترت از بهبود وضعیت بخش بین الملل دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد.

عبدالقادر قوت اف چهارشنبه شب با حضور در غرفه ایرنا در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به اینكه فعالیتهای نمایشگاه قرآن نسبت به سال گذشته بهتر شده است ، افزود: وضعیت بخش بین المللی نمایشگاه قران و عترت نسبت به سالهای گذشته مناسب تر شده هرچند هنوز مشكلاتی در این حوزه وجود دارد.

وی اظهار داشت: كشور تاجیكستان امسال در دو بخش محتوایی و تالیفات در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد شركت كرده است.

قوت اف با تاكید بر اینكه غرفه‌های قرآنی در بخش‌های بین المللی به همت خود دانش آموختگان تشكیل شده است تصریح كرد: برای شكل گیری این غرفه و آشنایی مردم با مفاهیم و موضوعات قرانی كه وجود دارد با كنسولگری تاجیكستان در ایران نیز مذاكراتی را انجام داده‌ایم.

مسئول غرفه تاجیكستان جامعه المصطفی در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس افزود: تاجیكستان یك كشور با ریشه عمیق و قرآنی است و در كشور ما فعالیت‌های قرآنی بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینكه این نمایشگاه دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است تصریح كرد: بسیار خرسند هستیم كه به عنوان نماینده‌ای از كشور تاجیكستان در این نمایشگاه شركت می‌كنیم، زیرا این نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه ساز فعالیت‌های بسیار مناسب قرآنی باشد، سعی ما بر این است كه بتوانیم از این نمایشگاه الگوگیری مناسبی را داشته باشیم.

قوت اف خاطر نشان كرد: زمینه فعالیت‌های قرآنی در ایران بسیار مناسب است و افراد می‌توانند به راحتی از این فرصت استفاده كنند كه متاسفانه این زمینه مناسب در بین كشور‌های دیگر اسلامی حتی تاجیكستان وجود ندارد.

نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد طی روزهای ششم تا پانزدهم تیر ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد در قالب محافل و برنامه های قرآنی، هنرهای تجسمی، آموزش قرآن كریم، مشاوره های قرآنی، شعار سال از دیدگاه قرآن، معارف و فرهنگ رضوی، صنایع دستی و هنرهای قرآن و آواها و مقالات مذهبی برپا است.

7498/1211

سرخط اخبار استان‌ها