۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۳
کد خبر: 81670727
T T
۰ نفر
عضو كميسيون آموزش مجلس:برخي تغييرات در سيستم آموزش و پرورش كشور عجولانه بود

نوشهر - ايرنا - عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي برخي تغييرات جديد در سيستم آموزش و پرورش كشور را عجولانه دانست و گفت اين تغييرات برخي مقاطع را خالي و برخي را متراكم كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، قاسم احمدي عصر شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان نوشهر اظهار داشت: برغم احترامي كه براي مسوولان آموزش و پرورش قايل هستم ولي معتقدم در تغييرات سيستم آموزشي 3 ـ 3 ـ 6 عجولانه رفتار شد كه موجب خالي شدن برخي مقاطع تحصيلي و تراكم دانش‌آموزان در مقطع ديگر شد.
وي تصريح كرد: در سيستم قبلي كه طرح كارشناسي شده بود علاوه بر نظم خاص از اصول روان‌شناسي خوبي برخوردار بود كه نيازمند بازنگري و توجه بيشتر است.
وي افزود: يكي از قابليت هاي سيستم گذشته ايجاد امكان الگو پذيري دانش آموزان از يكديگر بود كه با يك پايه شدن آن آسيب ديد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي نوشهر، چالوس و كلاردشت در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به وضعيت كنوني نيروي انساني در آموزش و پرورش افزود: شرايط نيروي انساني در آموزش و پرورش با توجه بازنشستگي حدود 40 هزار نفر كه 15 هزار نفر از آنان بازنشستگي پيش از موعد داشتند، مناسب نيست.
احمدي تاكيد كرد: با توجه به كمبود نيروي انساني بايد تدابير ويژه اي انديشيده شود تا بتوانيم جوابگوي آموزش و پرورش آينده سازان كشور خود باشيم.
وي در عين حال خواستار در نظر گرفتن شرايط اقتصادي مردم در تصميم گيري هاي آموزشي شد تا مبادا برخي بي‌توجهي‌ها موجب بي انگيزه گي سوادآموزي و تحصيل شود.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس همچنين در همين حال بر ضرورت بهره گيري از تجربيات بازنشستگان در مديريت آموزش و پرورش شد.ك/3
1295/1501/1899

سرخط اخبار استان‌ها