۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81698865
T T
۰ نفر

باند سارقان لوازم داخل خودرو در شيراز متلاشي شد

۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۳۱
کد خبر: 81698865
باند سارقان لوازم داخل خودرو در شيراز متلاشي شد

شيراز - ايرنا - رييس پليس آگاهي استان فارس گفت:باند پنج نفره سارقان لوازم داخل خودرو در شيراز شناسايي و متلاشي شد.

به گزارش دريافتي سه شنبه ايرنا از معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس ، سرهنگ سيروس حيدري افزود: ماموران گشت كلانتري 11 زند شيراز، هنگام گشت زني در حاشيه بوستان آزادي اين شهر دو نفر راكب يك دستگاه موتورسيكلت را كه با شكستن شيشه يك دستگاه خودرو سواري قصد داشتند لوازم داخل اين وسيله نقليه را سرقت كنند ، مشاهده كردند.

وي بيان داشت:سارقان به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار كردند اما پس از طي مسافتي تعقيب و گريز يكي از سارقان دستگير و به كلانتري انتقال داده شد و در تحقيقاتي كه از اين سارق صورت گرفت و با انجام كارهاي اطلاعاتي ، چهار همدست ديگر او نيز دستگير شدند.

حيدري ادامه داد:در پليس آگاهي در مورد جرايم ارتكابي از سارقان تحقيق شد و آنها تا كنون به بيش از 70 فقره سرقت لوازم درون خودرو در شهرستان شيراز اقرار كرده اند و افزون بر اين خريداران اموال مسروقه نيز دستگير شده اند.

اين مقام انتظامي اظهار كرد:همچنين تعدادي از مالباختگان نيز شناسايي شده اند و تحقيقات پليس در اين زمينه ادامه دارد.

حيدري گفت:شهروندان براي اين كه فرصت سرقت را از سارقان سلب كنند، بايد از پارك خودرو خود در مكان هاي خلوت و تاريك اجتناب و وسيله نقليه خود را مجهز به دزدگير كنند .



** دستگيري سارق احشام در كازرون

بر اساس گزارش ديگري از معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي فارس ، فرمانده انتظامي شهرستان كازرون نيز گفت:در پي وقوع چند فقره سرقت احشام در روستاهاي اطراف بخش جره اين شهرستان ، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

سرهنگ مهرداد مشوق افزود:ماموران دايره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با انجام تحقيقات ميداني در ارتباط با اين سرقت يك نفر را شناسايي و دستگير كردند و او در بازجويي هايي كه صورت گرفت به سرقت 11 راس دام در دو روستاي بخش جره اعتراف كرد .

وي بيان كرد:اين سارق در اظهارات خود گفت ، اين تعداد دام را در چند مرحله از مالباخته سرقت كرده بود و پس از آن با هماهنگي مقام قضايي در بازرسي از منزل اين سارق ، شش راس دام مسروقه كشف و تحويل مالباخته شد.

مشوق گفت:سارق ياد شده پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان كازرون با تاكيد بر لزوم توجه دامداران به توصيه هاي پليس ، اظهار داشت:‌متاسفانه با وجود تاكيد بسيار زيادي كه پليس در استفاده از تجهيزات ايمني به دامداران كرده است ، بعضي از دامداران به اين موضوع مهم توجه لازم را ندارند.

وي بيان كرد:عدم توجه به توصيه‌هاي پليس ، كوتاهي در استفاده از وسايل حفاظتي براي نگهداري از احشام و اعتماد بيش از حد به افراد ناشناس از عواملي است كه زمينه‌ ساز بروز سرقت از دامداري ها را فراهم مي كند .

شهرستان كازرون در فاصله 120 كيلومتري غرب شيراز واقع شده است.

6118

سرخط اخبار استان‌ها