۸ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۳۰
کد خبر: 81701591
T T
۰ نفر
شعله های آتش بار دیگر دیناركوه آبدانان را فرا گرفت / بالگرد از تهران به منطقه اعزام شد

ایلام - ایرنا - آتش بار دیگر به جان جنگل های منطقه قرق شده دیناركوه شهرستان آبدانان افتاد و با وجود تلاش ها كماكان ادامه دارد.

معاون فرماندار آبدانان عصر پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: آتش سوزی كه از شب گذشته در این منطقه اتفاق افتاد بود، صبح امروز با تلاش تمامی عوامل امدادی مهار شد، ولی وزش باد شدید در منطقه دوباره به شعله ور شده آتش منجر شده و هم اكنون بخش زیادی از جنگل های دیناركوه را فرا گرفته است.

ابراهیم مرادخانی افزود: 75 هكتار از جنگل های منطقه قرق شده دیناركوه از عصر امروز تاكنون طعمه حریق شده و با احتساب نابودی 70 هكتاری جنگل ها در شب گذشته تنها در 24 ساعت گذشته نزدیك به 150 هكتار از جنگل های دیناركوه آبدانان نابود شده است.

وی یادآور شد: بالگرد امدادی از تهران هم اكنون در منطقه مستقر شده و در حال انتقال آب از دریاچه دوقلو سیاه گاو به دیناركوه است.

معاون فرماندار آبدانان تاكید كرد: نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی ، عشایر و تعداد زیادی از عوامل انتظامی و كاركنان دستگاه های اجرایی به همراه نیروهای مردمی در منطقه حضور دارند ولی به دلیل سخت گذر بودن و كوهستانی بودن جغرافیای دیناركوه مقابله با حریق به دشواری و كندی صورت می گیرد.

به گفته وی، امسال برای پنجمین بار است كه آتش سوزی در عرصه های طبیعی این شهرستان رخ داده است.

از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از یك هزار و 211 هكتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان ایلام دچار آتش سوزی شده است.

7174/9002

سرخط اخبار استان‌ها