۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81705774
T T
۰ نفر

اعلام آمادگی گمرك مرز مهران برای خدمات 24 ساعته

۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81705774
اعلام آمادگی گمرك مرز مهران برای خدمات 24 ساعته

ایلام - ایرنا - مدیركل گمركات استان ایلام گفت: گمرك مرز مهران برای انجام رویه های كاری و صادرات كالا آمادگی دارد به صورت 24 ساعته خدمات مورد نیاز تجار را ارایه كند.

خلیل حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: با هدف روان سازی امور صادرات و ترانشیپ كالا این گمرك در مرز مهران زیرساخت ها را آماده و می تواند به صورت 24 ساعته فعالیت داشته باشد.
وی با بیان اینكه آنچه در این خصوص اهمیت دارد آمادگی طرف مقابل (عراق) است، افزود: در صورتی كه آنها همكاری كنند مشكلی برای ارایه خدمات در طول شبانه روز نداریم.
حیدری تاكید كرد: اكنون در برخی از روزها كه حجم صادرات كالا زیاد است و طرف عراقی هم پای كار بوده كاركنان گمرك به صورت شیفتی و 24 ساعته در مرز حضور داشته و خدمات مورد نیاز در بخش كالا و مسافر را ارایه كرده اند.
وی با اشاره به اینكه اكنون صادرات كالا از مرز مهران بصورت روان انجام می شود، گفت: صادرات در این مرز بین المللی با وجود اعلام افزایش تعرفه گمركی از سوی كشور عراق، عادی و روان است.
مدیركل گمركات استان ایلام یادآور شد: تجار عراقی افزایش تعرفه گمركی از سوی كشورشان را پذیرفته اند و مشكل خاصی فعلا در مرز وجود ندارد و امیدواریم رویه روان بودن روند صادرات كالا تداوم داشته باشد.
مرز بین المللی مهران واقع در 85 كیلومتری جنوب غربی استان ایلام و هم مرز با استان واسط عراق است كه روزانه محموله 500 كامیون كالای صادراتی كشورمان از این طریق به عراق صادر می شود.
7170/9002

سرخط اخبار استان‌ها