۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹
کد خبر: 81740355
T T
۰ نفر

درخشش دانش آموزان همداني در مسابقات كشوري

۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹
کد خبر: 81740355
درخشش دانش آموزان همداني در مسابقات كشوري

همدان - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش آموزان اين استان در مسابقات كشور با كسب نتايج مطلوب خوش درخشيدند.

به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش همدان عليرضا فولادوند افزود: دانش آموزان با نيازهاي ويژه استان همدان در مسابقات فرهنگي قرآن و احكام كشوري موفق به كسب چهار عنوان برتر شدند.
وي اضافه كرد: اين دانش آموزان موفق شدند در اين دوره از مسابقات در قرائت قرآن و انشا نماز دو مقام اولي و در مسابقات احكام دو مقام سومي اين دوره از مسابقات را از آن خود كنند.
فولادوند افزود: گروه دانش آموزان دختر با نيازهاي ويژه استان در اين دوره از مسابقات كه به ميزباني استان سمنان برگزار شد، شركت كردند.
وي در ادامه گفت: همچنين دانش آموزان استان همدان در اولين دوره جشنواره نوجوان خوارزمي دوره اول متوسطه كشور موفق به كسب رتبه ممتاز كشوري در محور پژوهش و منتخب هيات داوران در محور ادبيات و رتبه برتر در محور ادبيات و علوم آزمايشگاهي شدند.
فولادوند گفت: در بخش زبان و ادبيات فارسي 'فاطمه كاظمي' از شهرستان ملاير رتبه برتر را كسب كرد و 'هانيه بيات' منتخب هيات داوران شناخته شد.
وي افزود: همچنين در محور پژوهش رتبه ممتاز كشوري به 'محمد جواد عسگري' و' محمد مهدي دوستي' از ناحيه يك همدان تعلق گرفت و در محور فعاليت هاي آزمايشگاهي 'پارسا زينتي'، 'محمد متين نفري' و 'محمد شوشتري' از ناحيه دوهمدان رتبه برتر كشوري را به دست آوردند و 'نازنين تات' از ناحيه يك همدان رتبه برتر را درمحور دست سازه كسب كرد.
فولادوند اضافه كرد: تيم اعزامي اين استان در مجموع امتيازات، بعد از استان خراسان رضوي در جايگاه دوم كشور قرار گرفت.
به گفته وي مرحله كشوري جشنواره نوجوان خوارزمي دوره اول متوسطه از 26 تا 29 مرداد ماه در مشهد مقدس با حضور دانش آموزان برتر دختر و پسر دوره اول متوسطه ساير استان هاي سراسر كشور برگزار شد.
استان همدان حدود 283 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي دارد.
2087/6993

سرخط اخبار استان‌ها