۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۳۵
کد خبر: 81742588
T T
۰ نفر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد وارد چرخه تولید ماهی ارگانیك شد

شهركرد-ایرنا-نخستین استخر پرورش ماهی قزل آلای ارگانیك چهارمحال و بختیاری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد بهره برداری شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهركرد گفت:برای تولید ارگانیك ماهی قزل‌آلا، استخر دو منظوره پرورش ماهی در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، عبدالله قاسمی پیربلوطی روز دوشنبه در دیدار از این مزرعه افزود:این استخر تحقیقاتی با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه ماهی قزل‌آلای رنگین كمان بدون مصرف آنتی‌بیوتیك و هورمون‌های رشد، راه‌اندازی شده است.
به گفته وی،آب مصرفی برای پرورش این نوع ماهی سردابی در طول دوره 10 ماهه، از چاه مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه تأمین می شود و پس از مصرف آب خروجی استخر برای آبیاری تحت فشار 55 هكتار از اراضی كشاورزی دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت:در طول این دوره،برای درمان بیماری‌های عفونی به ویژه استرپتوكوكوس و لاكتوكوكوس از تركیبات طبیعی گیاهی، كه تولید انبوه آن در پارك علم و فن‌آوری و مركز رشد انجام شده، استفاده می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهركرد یادآور شد:هم اكنون پرورش ماهی ارگانیك در این دانشگاه، با استقبال سایر پرورش دهنده‌های ماهی در چهارمحال و بختیاری مواجه شده است و قرار است دانشگاه در خصوص انتقال یافته های خود با پرورش دهندگان ماهی همكاری كند.
به گفته وی،مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهركرد واقع در رحمتیه دارای 55 هكتار زمین كشاورزی زیر كشت انواع گیاهان زراعی و دارویی، یك حلقه چاه، گلخانه های مجهز و دیگر امكانات و تجهیزات مدرن كشاورزی است.
به گزارش ایرنا،دانشگاه ازاد اسلامی واحد شهركرد بیش از هشت هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
چهارمحال و بختیاری با تولید نزدیك به 20 هزار تن ماهی قزل آلای رنگین كمانی،رتبه نخست تولید این محصول را در كشور به خود اختصاص داده است.
2097

سرخط اخبار استان‌ها