۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81748412
T T
۰ نفر
همدلي و همراهي بخش خصوصي و دولتي براي رفع موانع كسب و كار ضروري است

كرج -ايرنا استاندار البرز گفت: در بهبود فضاي كسب و كار مولفه هاي فراوني وجود دارد و يك دستگاه تنها متولي امر نيست، بلكه همه دستگاه هاي بخش خصوصي و دولتي با همدلي و همراهي بايد موانع كسب و كار را بر طرف سازند.

سيدحميدطهائي روز شنبه در بيست و ششمين جلسه شوراي گفت وگو دولت و بخش خصوصي با اشاره به اهميت و دامنه رفع موانع كسب و كار و بهبود فضاي اقتصادي كشور، اظهار كرد: ابلاغ سياست هاي اقتصاد مقاومتي توسط دولت نقشه راه را مشخص كرده و در اين زمينه تعامل همه جانبه دستگاه ها مربوطه را مي طلبد.
طهايي با اشاره به برخي رانت خواري ها و ويژه خواري هاي نجومي در دولت پيشين، جايگزين ساختن شيوه هاي الكترونيكي در سرمايه گذاري را گامي در جهت كوتاه كردن دست هاي پنهان در اقتصاد سرمايه گذاري قلمداد كرد و گفت: با ايجاد پنجره واحد و استقرار دولت الكترونيك، ضمن اينكه از اتلاف وقت جلوگيري مي شود، از دخالت هاي سليقه اي در اجراي قوانين كاسته خواهد شد.
طهايي با تاكيد به كارگروه هاي اقتصادي در اتاق بازرگاني كه مي تواند راهگشا براي رفع موانع كسب و كار باشد، افزود: در اين نشست ها مشكلات و موانع كسب و كار، احصا و شناسايي شده و مديران اقتصادي با بررسي هاي همه جانبه پيشنهادات خود را در برون رفت از وضعيت موجود ارائه خواهند داد .
طهايي با اشاره به پيشگام بودن استان البرز در توليد محصولات كشاورزي، گفت: با استفاده و بها دادن به ظرفيت هاي فرودگاه پيام مي توانيم گام هاي موثري در صادرات محصولات كشاورزي اين استان داشته باشيم.
استاندار البرز با اشاره به اينكه نقد سازنده خوب است، تصريح كرد: نقد، خوب است اما كاري خوب را نيز نبايد زير سئوال برد. در سالي كه به فرموده مقام معظم رهبري تحت عنوان همدلي و همزباني دولت و ملت نامگذاري شده است، بايد با شيوه همدلي اقدامات را پيش برد.
وي با انتقاد از برخي اظهارات و جبهه گيري ها نسبت به عملكرد دولت، گفت: برخي اظهارات نسبت به عملكرد دولت، نقد نيست، ايجاد نااميدي و تزلزل در دلهاي مردم است در حالي كه سرلوحه كار بايد بازگرداندن اميد و اعتماد و انگيزه در جامعه باشد.
توجه به مولفه هاي 10 گانه شاخص هاي كسب و كار و كاهش زمان در پروسه هاي صدور مجوز سرمايه گذاري، احصا قوانين مخل سرمايه گذاري با همكاري اتاق بازرگاني، وحدت رويه در جذب سرمايه گذاري ها با هماهنگي مركز خدمات سرمايه گذاري استان از جمله مصوبات شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان بود.
7411/1535

سرخط اخبار استان‌ها